افتتاح بوستان ویژه بیماران مرگ مغزی اهداکننده عضو در شهر ارومیه

طی ویژه مراسمی بوستان نفس به مناسبت یادبود جانبخشان روانشاد( بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو) و با حضور خانواده های آنها افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مراسم یک نهال یک زندگی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در پارک جنگلی ارومیه برگزار شد.

این مراسم که به مناسبت هفته درختکاری و همچنین افتتاح بوستان نفس به میزبانی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه و جهت یادبود بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو ترتیب یافته بود، ۱۱ اصله نهال با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۱۱ بیمار مرگ مغزی اهدا کننده عضو آذربایجان‌غربی کاشته شد و پلاک‌هایی نیز حاوی اسامی آن‌ها بر رویشان نصب شد.

علی شایگان رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه در این مراسم به عنوان میزبان طی سخنانی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه درختکاری و همچنین اهدا عضو تأکید کرده و گزارش مختصری از عملکرد سازمان را نیز ارائه داد.

شهردار ارومیه نیز طی سخنانی از زحمات و تلاش‌های گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی و همچنین ایثارگری‌های خانواده‌های بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو قدردانی کرده و یادآور شد که در صورت وجود بیمارانی که اعضا آن‌ها در آینده اهدا شود درخت جدیدی به یاد آن‌ها و در بوستان نفس کاشته خواهد شد.

اجرای موسیقی محلی، اجرای گروه سرود دانش آموزی، اجرای موسیقی با موضوع بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو، سخنرانی پدر پیوند کلیه آذربایجان و غرس نهال به مناسبت هفته درختکاری از جمله سایر بخش‌های این مراسم معنوی بود که با حضور خانواده‌های جانبخشان شادروان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در استان آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۸۱ و تشکیل گروه پیوند در دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون خانواده‌های ۱۸۵ بیمار مرگ مغزی اعضا عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا و به صدها نفر حیاتی دوباره بخشیده‌اند.

کد خبر 735296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.