مراقب کلاهبرداری به بهانه حراج‌های آخر فصل باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان فریب بعضی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: به دنبال تبلیغات حراج‌های آخر سال شاهد ارسال لینک‌های فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی افزود: در این روزها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با تبلیغ فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز، حراج‌های آخر سال یا تخفیف‌های چشمگیر پوشاک در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را دارند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این روش‌ها مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب‌زبانی اعتماد خریدار را جلب می‌کنند و از او می‌خواهند بخشی از پول کالای مورد نظر خود را را واریز و پس از دریافت کالا مابقی وجه را واریز کنند، اما شهروندان بعد از واریز وجه به حساب کلاهبردار هیچ کالایی دریافت نمی‌کنند، فروشنده پاسخگوی آنها نیست یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

مرتضوی گفت: شهروندان فریب بعضی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

کد خبر 735274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.