کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» ادامه دارد / کاهش خطرات و آسیب‌ها با آگاه‌سازی افراد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تداوم فعالیت کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» گفت: زمانی که نوجوانان و جوانان صحیح جشن گرفتن و شاد بودن را بیاموزند، خطرات و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ایام چهارشنبه سوری اظهار کرد: در این ایام خانواده‌ها نگران هستند که مبادا فرزندان آنها گرفتار آسیب شوند و از همین رو، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هر سال در خصوص چهارشنبه آخر سال اقدامات آموزشی و فرهنگی را ارائه می‌کند و در سال ۱۳۹۵ نیز پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» توسط سازمان آتش‌نشانی راه‌اندازی شد.

وی افزود: آتش‌نشانان مخالف جشن گرفتن و شادی مردم نیستند و مواردی که مطرح می‌شود، به منظور اطلاع‌رسانی، و آگاه‌سازی و پیشگیری از آسیب و مخاطرات و حوادث تلخ و ناگواری که در چهارشنبه آخر سال شاهد آنها هستیم، ناشی از نبود آگاهی است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان تصریح کرد: زمانی که نوجوانان و جوانان صحیح جشن گرفتن و شاد بودن را بیاموزند، خطرات و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد و یکی از اهداف کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک»، ایمن برگزار شدن این مناسبت باستانی است که هنرمندان و ورزشکاران زیادی به این کمپین پیوستند و از آن حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۷ نماینده‌های کلان‌شهرها به پایتخت دعوت شدند تا از این کمپین در شهر خود حمایت کنند و اجرایی شود، سال ۱۳۹۸ با همه‌گیری بیماری کرونا، این کمپین فعالیتی نداشت و در سال جاری مجدد راه‌اندازی شد که ۳۰ نفر از نمایندگان مراکز استان‌ها در پایتخت حضور داشتند و اطلاعاتی در مورد کمپین ارائه کردند، برخی از نمایندگان که به علت بارش برف و باران نتوانستند در پایتخت حضور پیدا کنند، جلسه را مجازی رصد کردند و مقرر شد این اطلاعات در اختیار تمام استان‌ها قرار گیرد و معطوف به مراکز استان‌ها نباشد.

ملکی با بیان اینکه قبل از فرا رسیدن روز چهارشنبه آخر سال هم شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری هستیم که آتش‌نشانان وظیفه دارند مردم را آگاه کنند، گفت: برخی از نوجوانان و جوانان، مواد شیمیایی متعددی را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و از تبعات این اقدام مطلع نیستند، علم و دانش لازم را ندارند و درگیر حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان با همکاری یکدیگر برای اینکه در چهارشنبه آخر سال، به افراد آسیب کمتری برسد و ایمن جشن بگیرند، توصیه و راهکارها را ارائه می‌دهند، افزود: هدف برگزاری کمپین در سال جاری، «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» است و تا شب چهارشنبه فعالیت خواهد داشت.

کد خبر 735257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.