ارسال ۲۳ هزار اثر از ۳۹ کشور به جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه

دبیر نهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه گفت: امسال ۲۳ هزار اثر از ۳۹ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

امیرحسین اخوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: تا کنون ۱۲۰ دانش‌آموز برگزیده از ۲۴ استان کشور در اردوی برگزیدگان شرکت کردند.

وی افزود: در مجموع ۵۷ گروه طرحی را با عنوان روایت قهرمانان پیشرفت انتخاب کرده‌اند که این طرح‌ها توسط داوران بررسی شده و در این جشنواره ۱۸ طرح جوایز دریافت خواهند کرد.

دبیر نهمین دوره جشنواره فیلم مدرسه گفت: در آئین پایانی این جشنواره، تقدیر از برگزیدگان فیلم انجام شد، همچنین در قالب برنامه جشنواره فیلم مدرسه از آثار برگزیده دانش‌آموزان در بخش بین‌الملل، کارگاه مشترک آموزشی با افراد برگزیده در کشور برگزار می‌شود.

اخوین اضافه کرد: آثار برگزیدگان جشنواره فیلم مدرسه، در جشنواره‌های بین المللی شرکت داده می‌شود همچنین در این جشنواره از ۶ اثر بین‌المللی نیز تقدیر شد، این افراد موفق به کسب جوایز از این رویدادها شده‌اند.

وی همچنین درباره میزان حمایت شبکه‌های تلویزیونی از آثار دانش آموزان برگزیده اظهار داشت: شبکه امید پایگاه اصلی حمایت از آثار این نوجوان است البته سایر شبکه‌های تلویزیون نیز در میان برنامه‌ها، آثار دانش‌آموزان برگزیده را پوشش می‌دهند.

دبیر نهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه گفت: در بخش مستند ۵۵۹ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که عادل غلامی علوی با اثری به نام "محرم علوی" موفق به دریافت لوح تقدیر بهترین فیلم در محور مستند این جشنواره شد.

به گزارش ایمنا، نهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه در دو بخش ملی و بین‌المللی در ۱۶ اسفندماه افتتاح شد این جشنواره هر ساله با هدف کشف استعداد نوجوانان هنرمند ایران زمین برگزار می‌شود.

کد خبر 735231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.