«تکم‌چی‌لر» به خیابان‌های ارومیه برمی‌گردند

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: با اجرای برنامه شال ساللاما (آخیر چارشنبه)، چارشنبه سویی (ناو)، منجوق ساللاما و کاروان شادی (تکم چی لر) به استقبال عید نوروز می‌رویم.

محمد نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با بیان آمادگی شهرداری ارومیه برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در راستای احیای فرهنگ بومی و فولکلور با اجرای برنامه شال ساللاما (آخیر چارشنبهچارشنبه سویی (ناو)، منجوق ساللاما و کاروان شادی (تکم چی لر) به استقبال عید نوروز می‌رویم.

وی همچنین از برگزاری جشنواره بیدمشک به همراه نمایشگاه در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، تور ارومیه‌گردی، جشن بزرگ عیدانه و «بایرام اتوبوسی» در طول تعطیلات عید نوروز خبر داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: «بایرام اتوبوسی» با حضور گروه‌های مختلف هنری به صورت سیار در پارک‌های سطح شهر، مکان‌های مختلف و اماکن مهمان‌پذیر ارومیه اجرا خواهد شد.

نقی‌پور در ادامه با اشاره به برگزاری همزمان برنامه‌های عید نوروز با ماه مبارک رمضان عنوان کرد: آئین غبارروبی مساجد و استقبال از ماه مبارک رمضان، توزیع افطاری ساده در میدان انقلاب و فرهنگسراهای شهرداری به مدت ۳۰ روز، برپایی غرفه پاسخ به سوالات شرعی، برگزاری کارگاه‌های تدبر در قرآن در سطح فرهنگسراها، پویش‌های مجازی با موضوع آداب ماه رمضان و ویژه برنامه شب‌های قدر از جمله این برنامه‌ها است.

وی در پایان به برگزاری جشنواره قرائت تقلیدی قرآن کریم و محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته تاکید کرد.

کد خبر 735230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.