بررسی غیبت اعضا و انتخاب نمایندگان شورا در سازمان‌های شهرداری

در یکصد و چهل و هفتمین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر اهواز نمایندگان شورا در سازمان‌های وابسته به شهرداری انتخاب و دلایل اعضای‌ شورا برای غیبت در جلسات گفته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان امروز _دوشنبه بیست و یکم اسفند_ ۱۴۷ مین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار بررسی غیبت در جلسات گذشته و انتخاب نماینده‌های شورای اسلامی شهر اهواز در سازمان‌های شهرداری اهواز برگزار شد.

هیئت رئیسه شورا مطالبات شهرداری را پیگیری نماید

در ادامه جلسه علی مدد هاشم پور، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: در آستانه‌ی ماه رمضان و عید نوروز هستیم اما تا کنون برخی از کارکنان شهرداری اهواز هنوز حقوق بهمن‌ماه خود را دریافت نکرده‌اند، تذکری که در این خصوص وارد است عدم پیگیری مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها است این امر به طور مکرر مطرح شده اما باید از طریق هیئت رئیسه پیگیری شود.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان از سال ۱۳۸۷ تا کنون ۵۴۰ میلیارد تومان عوارض و مالیات پرداختی شهرداری اهواز به جز ۱۷ سازمان وابسته در هنگام خرید کالا و خدمات پرداخت کرده است را استرداد نداده است این در حالی است که باید بر اساس قانون باید این اتفاق رخ دهد.

با اشاره به اینکه بخشی از مشکل ایجاد شده در خصوص حقوق کارکنان شهرداری به عدم پرداخت مطالبات مربوط می‌شود، ادامه داد: از وقتی که قانون ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ اصلاح شد، صنایع آلاینده در محدوده‌ی اهواز شامل شرکت نفت و گاز کارون، مارون و اروندان، فولاد خوزستان و کربن بلک و سایر شرکت‌های آلاینده و مشمول عوارض، هشت دوره‌ی سه ماه پرداخت نکرده‌اند، به مدیران صنایع توصیه می‌شود در پرداخت بدهی خود مقاومت نکنند و دین خود را به مردم خوزستان ادا کنند.

هاشم پور با اشاره به اینکه به دلیل وصول مطالبات سنوات گذشته، شرکت‌ها عوارض جاری را تعلیق کرده‌اند، توضیح داد: از هیئت رئیسه‌ی شورای اسلامی شهر انتظار می‌رود مدیران کل امور مالیاتی و محیط زیست را برای پاسخگویی به صحن شورای اسلامی شهر اهواز دعوت کنند که چرا حق و حقوق شهرداری اهواز پرداخت نمی‌شود، اداره کل امور مالیاتی بر اساس قانون موظف به وصول مطالبات است و اختیاری در این خصوص ندارد، پیشنهاد می‌شود در صورت عدم تحقق مطالبات از مراجع قانونی پیگیری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم همراهی شورای شهر، به شخصه از طریق مراجع قانونی پیگیر پرداخت مطالبات شهرداری می‌شود، خاطرنشان کرد: حساب رسی و تفریق بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ در صحن شورای اسلامی شهر اهواز تأیید نشد اما این گزارش در شورای شهر بایگانی شده و پیگیری صورت نگرفته است این در حالی است که شورای شهر باید از طریق مقررات قانونی پیگیری نمایند و یک نسخه از آن به وزارت کشور ارسال کرده است، با توجه به اینکه مهلت قانونی حسابرسی تا پایان سال ۱۴۰۲ است پس از آن شورای شهر حق ورود ندارد و باید به استانداری خوزستان پاسخگو باشد.

غیبت اعضا در کمیسیون تطبیق بررسی شود

در ادامه جلسه عادل شیشه گری اظهار کرد: قبلاً در جلسات گذشته در خصوص غیبت اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به صورت مکتوب به رئیس شورا نامه‌نگاری شد که بر اساس بندهای قانونی در قوانین و مقررات مربوط به شورای اسلامی شهرها برگزاری جلسات فوق‌العاده دارای ایراد است به همین در جلسات حاضر نشدیم.

وی افزود: در قانون وجود دارد اگر اعضای شورای اسلامی شهر با عدم حضور خود باعث از رسمیت افتادن جلسات شود باید به مراجع ذی‌صلاح معرفی شود که این اقدام توسط هیئت رئیسه انجام شد و اعضا به هیئت حل اختلاف معرفی شدند اما در قانون علاوه بر جلسات رسمی شورای شهر جلسات کمیسیون‌ها را نیز مطرح شده است.

عضو شورای اسلامی شهر توضیح داد: در جلسات گذشته مطرح شد که طی یک ماه گذشته به دلیل عدم حضور اعضا بیش از ده جلسه از کمیسیون تلفیق برای بررسی اصلاح و متمم بودجه به حد نصاب نرسید و رسمیت پیدا نکرد، علاوه بر آن بر اساس توافق هیئت رئیسه که جلسات به صبح و بعد از ظهر تشکیل می‌شد تا فشار کمتری وارد شد اما به علت عدم حضور بعضی از اعضا هر روز از صبح تا شب در شورای برای بررسی بودجه سال آینده حاضر می‌شدیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار است غیبت‌ها رسیدگی شوند جلسات یک ماه گذشته نیز که برخی از اعضا حاضر نشدند در اولین جلسه پیش رو مطرح و بررسی شود.

لزوم ادغام سازمان‌های ناکارآمد شهرداری اهواز

در این جلسه حمید دغاغله اظهار گرد: ادغام سازمان‌های ناکارآمد یکی از مواردی است که بارها به آن اشاره شد چرا که شهرداری اهواز لایحه‌ی آن را چند ماه پیش به شورای شهر ارسال کرده است، این امر وظیفه قانونی شورای اسلامی شهر است اما تا کنون برای بررسی آن اقدامی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر شناسه‌های برخی از سازمان‌های وابسته به شهرداری تعلیق شده و امکان خدمات رسانی درست به نیروهای خود را ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حالی که در سایر کلانشهرها سازمان‌هایی مانند پسماند و حمل و نقل بار که همپوشانی وظایف دارند باهم ادغام شده‌اند در اهواز تاکنون با وجود پیگیری‌های فراوان نتیجه‌ای حاصل نشد و با فرا رسیدن پایان به مشکل برخورده‌اند، به جای بررسی موارد غیر مهم در جلسات این کار باید در اولویت قرار گیرد.

دغاغله تاکید کرد: با اضافه کردند یا عدم ادغام سازمان‌های ناکارآمد تنها هزینه‌های شهرداری را افزایش می‌دهیم

در پایان جلسه با اکثریت آرا، سید ناصر مهداوی در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و سازمان نوسازی و بهسازی و سازمان پایانه‌ها، محمدمهدی مطیعی سازمان پارک‌ها و فضای سبز اهواز، عبدالزهرا سنواتی سازمان زیباسازی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمدحسین ملایی زمانی در سازمان آرامستان‌ها و اتوبوس‌رانی، غلامرضا شانه‌سازان در سازمان حمل و نقل ریلی و کمیسیون ماده ۳۸، محمدجواد رضوی در سازمان فرهنگی و اجتماعی، سازمان تاکسیرانی، یونس اسفندیاری نژاد سازمان مشاغل شهری، انتخاب شدند.

همچنین آقایان سیدمحمدعلی پور موسوی و محمدحسین ملایی زمانی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر اهواز در شورای نام‌گذاری انتخاب شدند.

کد خبر 735228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.