طرح ملی مستورا در ایام ماه رمضان در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در قالب طرح ملی مستورا ۳۰ آیه قرآن کریم بر اساس سنت معمول جزءخوانی‌های قرآن انتخاب شده است و تا سی‌امین روز ماه رمضان هر روز مفاهیم یک آیه مورد تدبر قرار گرفته تا تبدیل به گفتمان عمومی جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان وجه مشترک تمام جامعه اسلامی در سراسر دنیا یکی از ریسمان‌هایی است که باید همه حول محور آن وحدت خودمان را حفظ کنیم.

وی افزود: تمام آنچه که نیاز بشر هست در قرآن کریم آمده است اما در زندگی ما قرآن زیاد حضور ندارد و در طاقچه‌ها و مراسم‌های ختم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: آیات گفتمانی و تمدن ساز باید در مکالمات روزمره مردم جاری شود و به گفتمان مشترک همه مردم تبدیل شود.

حجت الاسلام رازیانی ادامه داد: در قالب طرح مستورا ۳۰ آیه بر اساس سنت معمول جزءخوانی‌های قرآن انتخاب شده است و تا سی‌امین روز ماه رمضان هر روز مفاهیم یک آیه مورد تدبر قرار گرفته تا تبدیل به گفتمان عمومی جامعه شود.

وی اضافه کرد: طرح مستورا سه ساله بوده که با بهره‌گیری از ۳۰ آیه قرآن کریم، مفاهیم و محتواهای متناسب با اقشار مختلف جامعه از جمله قشر کودک و نوجوان، نخبگان، دانش آموزان و اهالی فرهنگ و هنر تولید شده است و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: این طرح دارای مسابقات و جوایز نفیسی از جمله حج عمره، لب تاب و غیره است که تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور نیز برای اجرای آن به پای کار خواهند آمد تا این آیات بیشتر شنیده شده و مورد توجه قرار گیرد.

اعلام برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در کردستان

حجت‌الاسلام رازیانی با بیان اینکه عمده کار تبلیغات اسلامی متمرکز بر طرح زندگی با آیه‌ها است، ادامه داد: علاوه بر این، کاروان قرآنی متشکل از قاریان برتر کشور در ۱۰ شهرستان استان طی روزهای ۲۵ تا ۲۹ اسفند اجرای برنامه خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این کاروان قرآنی در روز ۲۵ اسفند در شهرهای قروه و دهگلان، ۲۶ اسفند در شهرهای سروآباد و مریوان، ۲۷ اسفند در شهرهای سقز و بانه، ۲۸ اسفند در شهرهای سنندج و کامیاران و روز ۲۹ اسفند در شهرهای بیجار و توپ آغاج به اجرا برنامه می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه برگزاری محافل جزءخوانی را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و تصریح کرد: محفل جزءخوانی قرآن کریم روزانه در شهر سنندج در مسجد جامع این شهر با حضور مرتلان برتر استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رازیانی به چاپ کتاب قرآن کریم توسط خیران نیز اشاره کرد و افزود: در این ماه کتب قدیمی قرآن کریم که نیاز به مرمت دارند را مردم می‌توانند با کتاب‌های جدید تعویض کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه پایانی ماه رمضان نیز سفره‌های افطاری وحدت و مقاومت در سراسر استان با محوریت القصی برپا خواهد شد و مردم و علمای اهل‌تسنن به حمایت از مردم غزه و قدس شریف می‌پردازند.

کد خبر 735221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکتا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    خيلی خوب