تحقق ۱۶۳.۴ درصدی درآمدهای عمومی ایلام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از تحقق ۱۶۳.۴ درصدی درآمدهای عمومی استان از ابتدای سال جاری تا دهم اسفند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امین دوست‌محمدی اظهار کرد: عملکرد درآمدهای عمومی استان در این مدت بیش از ۱۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است که نسبت به مصوب درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۳.۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه میزان مصوب درآمدهای عمومی استان در سال جاری مبلغ یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان است، افزود: با حفظ این روند تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاهد عملکرد مناسب استان در وصول درآمدهای عمومی به ویژه درآمدهای مالیاتی خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام خاطرنشان کرد: با هدف رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در وصول درآمدهای عمومی، جلسات ستاد درآمد استان به صورت منظم برگزار و همه دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف درآمدی در قانون بودجه سال جاری مکلف به برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تحقق این تکالیف قانونی شدند.

دوست محمدی با قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راهبری ستاد درآمد و تجهیز منابع استان، تاکید کرد: با تحقق سایر درآمدهای استان بویژه از محل مولدسازی اموال مازاد دولت در استان که مراحل نهایی را طی می‌کنند برای اولین بار شاهد رشد قابل ملاحظه درآمدهای غیرمالیاتی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در کنار افزایش درآمدها به عنوان ضریبی در تقویت اعتبارات عمرانی، رویکرد کاهش هزینه‌ها از طریق تقویت انضباط مالی به خصوص در حوزه بهینه کردن توزیع اعتبارات و تخصیص‌ها طی دو سال اخیر تأثیر بسزایی در کاهش اطاله‌ها و پرداخت تعدیل و در نهایت تکمیل سریع‌تر طرح‌ها و پروژه‌های استان داشته است.‌

کد خبر 735196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.