۹۸ درصد مناطق استان اصفهان درگیر خشکسالی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۹۸ درصد از مناطق استان اصفهان درگیر خشکسالی است، گفت: بارش‌های خوبی در بهمن‌ داشتیم، اما شرایط کم‌آبی برای استان اصفهان همچنان یک تهدید جدی است و وزارت نیرو باید به تعهدات خود برای تأمین آب اصفهان سریع‌تر عمل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، منصور شیشه‌فروش امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در آئین درختکاری در آمادگاه شهید محمد منتظری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه درختکاری اثرات بسیار خوبی در جهت مقابله با آلودگی هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد، اظهار کرد: در استان اصفهان، همدلی و همکاری بسیار خوبی برای انجام درختکاری در سطح استان حاکم است.

وی افزود: موضوع درختکاری به صورت ویژه در ۱۱۴ شهرداری و ۹٠٠ دهیاری استان پیگیری می‌شود و اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی در سطح شهرها و روستاهای استان در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۹۸ درصد از مناطق استان اصفهان درگیر خشکسالی است، تصریح کرد: بارش‌های خوبی را در بهمن‌ماه داشتیم؛ شرایط کم‌آبی برای استان اصفهان همچنان یک تهدید جدی است و باید وزارت نیرو به تعهدات خود برای تأمین آب اصفهان سریع‌تر عمل کند.

شیشه‌فروش با اشاره به ضرورت جانمایی درست و انتخاب گونه مناسب برای درختکاری اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، تاکنون جانمایی کاشت درخت و انتخاب گونه مناسب، مطابق با اقلیم جغرافیایی توسط کارشناسان متخصص به‌خوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان همیشه در وقوع رخدادهای طبیعی و مواقع بحرانی، یاری‌رسان استان‌ها و حتی برخی کشورها بوده است؛ تاکنون بیش از ۲٠ تریلی شامل اقلام امدادی، غذایی و دارویی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: متولیان مساجد و اماکن متبرکه به صورت ویژه از کارکرد صحیح و ایمن بودن سیستم‌های گرمایشی و برقی خود اطمینان حاصل کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به رزمایش بزرگ نوروزی دستگاه‌های امدادرسان افزود: در ایام نوروز ۱٠ هزار نفر در قالب ۳ هزار تیم در راستای مأموریت‌های خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های بیابان زدایی در استان اصفهان نیازمند تخصیص بودجه‌های مورد نیاز از سوی سازمان منابع طبیعی کشور است که امیدواریم در زمان مناسب جهت اجرای طرح‌ها در اختیار استان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و به مناسبت هفته منابع طبیعی و همچنین روز بزرگداشت شهدا، بیش از ۴٠٠ هکتار درختکاری به نیابت از ۴٠٠ شهید شهرستان دهاقان در محل آمادگاه شهید منتظری سپاه پاسداران و بیش از ۱٠٠ هکتار نیز در شهر گلشن انجام شد.

کد خبر 735184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.