کاشت بیش از ۶۵۰۰ هکتار درخت در استان اصفهان

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: از سال جاری تاکنون، بیش از ۶۵۰۰ هکتار درختکاری در سطح استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوطالب امینی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در آئین درختکاری در آمادگاه شهید محمد منتظری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: اجرای طرح‌های درخت‌کاری در حال حاضر به صورت بین‌المللی و در سطح جهان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف تعهدهایی را برای درختکاری طی چهار سال داشته‌اند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود و همت مجموعه‌های مختلف دولتی و مردمی، تعهدهایی که برای این موضوع داریم قابل انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره با تأکید بسیار زیاد رهبر معظم انقلاب در جهت درختکاری و اهمیت آن عنوان کرد: با پیگیری خوب سیستم مدیریت استان و استاندار اصفهان، موضوع درختکاری در استان اصفهان به صورت ویژه در حال پیگیری است.

امینی اضافه کرد: در سال گذشته کمتر از هزار هکتار درختکاری در استان اصفهان انجام شد که با همت و پیگیری مجموعه‌های مختلف در استان اصفهان، سال جاری تاکنون بیش از ۶۵٠٠ هکتار درختکاری در سطح استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف و توانمند مردمی در استان، امید است تا پایان فروردین میزان درختکاری در استان به بیش از ۱٠ هزار هکتار برسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به پیگیری بسیار خوب مسئولان شهرستان دهاقان برای انجام تعهدات درختکاری گفت: با همکاری مدیریت شهرستان، اداره منابع طبیعی و سایر نهادهای دولتی و مردمی در کمتر از دو هفته، شاهد کاشت بیش از ۴٠٠ هکتار بذر در شهرستان دهاقان بوده‌ایم.

کد خبر 735180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان ابراهیمی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 0
    کاشت نیاز به نگه داری همداره
  • سلام IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    6 0
    کاشتن مهم نیست هرسال هزاران اصل درخت می کارن ولی نگهداری نمیکنن تاسال دیگر خشک میشود
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    گیاهان بومی و پهن برگ بکارید مثل انجیر دیم، بادام کوهی، بادام دیم، بلوط و کاپاریس
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    آبیاری هم باید منظم باشه یادتون نره
  • شهاب الدین شفایی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    کاشت مهم است ولی مهم تر از آن کاشت گونه های بومی و مثمر است نه کاشت گونه های مهاجم بیگانه مثل کاج اکالیپتوس و کنوکارپوس و خرزهره و کهور که پدر ادمیزاد و طبیعت و خاک و اب و لوله های فاضلاب رو درمیاره... درختان مثمر هم مصرف ابی شون کمتره هم دوره فتوسنتزشون در سال بیشتره هم تولید و ذخیره ابشون بیشتره هم اندازه وندتا دستگاه ابشیرین کن صنعتی ای رو شیرین و تحویل انسان بی‌لیاقت میکنن هم خاک زو حاصلخیز میکنن هم جلوگیری از فرستیش خاک میکنن هم یه وجود اورنده اکوسیستم هستن هم کلی میوه و محصول ذارن که هم برای ادمی هم برای پرندگان و حشرات هم برای خود زمین سودمند هستند و کلی خاصیت دیگه ... نمیدونم عدم کاشت درختان مثمر حماقته یا خیانت ...
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    حتما با جاری فراوان از زاینده رود می خواهند آبیاری کنند