فعال بودن دارالقرآن‌های کشور در ایام تعطیل / طرح مسطورا قدمی ملی است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دارالقرآن‌های سراسر کشور از جمله مراکز آموزشی و پرورشی فعال در ایام تعطیل به‌شمار می‌رود، گفت: طرح مسطورا قدمی ملی است و تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا این عملیات قرآنی مشترک به‌خوبی انجام شود.

میکائیل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی سال جاری تمام دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی دولتی و غیردولتی به منظور انجام یک اقدام متحد گرد هم آمدند تا عملیاتی قرآنی تحت عنوان طرح ملی «مسطورا» را به انجام برسانند، اظهار کرد: این طرح قدمی ملی است و تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا این عملیات قرآنی مشترک به‌خوبی انجام شود.

وی افزود: خاستگاه این اقدام، فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید چندباره ایشان در خصوص جهاد تبیین است، همچنین مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرموده‌اند که باید برای قرآن کاری انجام دهیم و از همین رو تلاش شده است که این اقدام با همراهی تمام دستگاه‌ها انجام شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش با داشتن بیشترین مخاطب، بزرگترین دستگاه کشور است که با داشتن ۱۸ میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون معلم و ولی، مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم بسیاری دارد و به‌طور قطع از جمله دستگاه‌های تأثیرگذار در این زمینه به‌شمار می‌رود.

باقری با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت بر اقدامات گسترده دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان ادامه داد: با توجه به این موارد، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این خصوص آغاز شده است و برای فرهنگیان، دوره ضمن خدمت از محتوای این طرح برگزار می‌شود.

وی گفت: در این طرح ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن کریم انتخاب و برای آن‌ها محتوای مختلفی در قالب‌هایی از جمله صوتی، تصویری، تفسیری و سخنرانی برای گروه‌های مختلف کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و فرهنگیان آماده شده است که فرهنگیان نیز می‌توانند در این دوره ضمن خدمت ثبت‌نام کنند و با دریافت محتواهای آماده شده، گواهی شرکت در این دوره را دریافت کنند و در قرعه‌کشی مسابقات شرکت داده شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تمام دانش‌آموزان کشور در کانالی در شبکه شاد عضو هستند که محتواهای آماده شده در این خصوص با توجه به نیاز کودکان در این کانال قرار داده می‌شود و دانش‌آموزان به صورت روزانه از این محتوا بهره‌مند می‌شوند.

باقری با تاکید بر اینکه تمام محتوای آماده شده با توجه به شرایط سنی در دسترس افراد قرار می‌گیرد و محتوای آماده شده برای دوره متوسطه مقداری از محتوای دوره ابتدایی سنگین‌تر است، افزود: برای دانش‌آموزان دوره متوسطه آیات، ترجمه، ترجمه تفسیری و تفسیر بیان شده است که دانش‌آموزان باید در سامانه جامع پرورشی ثبت‌نام، محتوا را دریافت و در آزمون‌های نهایی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه کانالی در شبکه شاد برای اولیا تشکیل شده است که بیشتر اولیا در آن عضو هستند که برای آن‌ها نیز محتوای مناسب تولید و در مسابقات شرکت داده می‌شوند، تصریح کرد: دارالقرآن‌های سراسر کشور از جمله مراکز آموزشی و پرورشی فعال در ایام تعطیل به‌شمار می‌رود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است، تمام دارالقرآن‌های سراسر کشور حداقل یک جلسه جزءخوانی و ترتیل برگزار می‌کنند، ادامه داد: در این جلسات به ۳۰ آیه به عنوان آیات‌محوری پرداخته می‌شود و مربی جلسه، موضوعات تفسیری را به افراد منتقل می‌کند.

کد خبر 735158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.