کشف ۸۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در بخش جرایم رایانه‌ای، سال جاری شاهد افزایش ۴۹ درصدی در استان بوده‌ایم که ۸۰ درصد جرایم این بخش منجر به کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سردار علی آزادی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: در طرح نوروزی فراجا با همکاری ادارات مرتبط و بکارگیری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان، ۸۵۰ خودرو و دو فروند بالگرد در داخل و اقصی نقاط شهرها مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی افزود: طرح نوروزی در راستای انضباط بخشی و پیشگیری از تصادفات از ۲۴ اسفند سال جاری آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: سال جاری ۱۱ درصد کاهش را در تلفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم و ۴۷ نفر فوتی ما نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

سردار آزادی ادامه داد: در کاهش تلفات جاده‌ای، استان کردستان در رتبه برتر کشور قرار گرفت که این با تلاش همه متولیان امر، خود مردم و رسانه‌ها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در بخش جرایم رایانه‌ای سال جاری شاهد افزایش ۴۹ درصدی در استان بوده‌ایم که ۸۰ درصد جرایم این بخش منجر به کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: ۷۲ درصد جرایم رایانه‌ای را جرایم مالی، ۱۵ درصد را جرایم اخلاقی و ۱۳ درصد را سایر جرایم به خود اختصاص داده است.

سردار آزادی با بیان اینکه سال جاری تاکنون سه میلیون و ۸۵۰ هزار انواع مواد محترقه در استان کشف شده است، ادامه داد: سال گذشته در حوادث مرتبط با پایان سال و چهارشنبه‌سوری ۱۳۱ نفر مصدوم شدند، اما از ابتدای اسفند سال جاری تاکنون ۱۵ نفر در استان مصدوم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما مخالف شادی مردم نیستیم، اما سلامتی و امنیت و آرامش خاطر برای ما بسیار مهم است، در این راستا اگر شخصی مرتکب جرایم خشن شود تا پایان تعطیلات در بازداشت به سر خواهد برد.

کد خبر 735154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.