آماده‌باش ۱۱۰ اکیپ برای نظارت و بازرسی / بیش از ۳۰۰ مورد پلمب و معرفی به مراجع قضایی

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان اصفهان با اشاره به آماده‌باش ۱۱۰ اکیپ برای نظارت و بازرسی گفت: در طرح بازرسی اولیه انجام شده از پانزدهم دی تا پانزدهم بهمن، در سطح استان حدود ۷ هزار بازدید انجام شد که از این تعداد، ۲۲۰ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۹۱ مورد پلمب انجام شد.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایام نوروز و مصادف شدن این ایام با ماه مبارک رمضان، طرح‌های نظارتی ویژه‌ای به منظور بررسی و بازرسی با هدف تأمین سلامت افراد و مسافران نوروزی در مراکزی از جمله مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز غذایی و اماکن عمومی و مراکز بین راهی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بررسی و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، مراکز اقامتی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی، به صورت غیررسمی از پانزدهم دی آغاز شد و پانزدهم اسفند به پایان رسید که در این بازه زمانی، طرح نظارت بین شهرستانی اجرایی شد و بازرسان شهرستان‌های مجاور اقدام به بررسی اماکن و مراکز مذکور کردند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان اصفهان تصریح کرد: طرح رسمی بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مراکز عمومی نیز به صورت همزمان در سراسر کشور به مدت ۴۰ روز از پانزدهم اسفند آغاز شده است و تا بیست‌وپنجم فروردین ادامه خواهد داشت و طی این طرح با هدف تأمین امنیت مواد غذایی و بهداشت، تمام اماکن حساس از جمله مراکز تهیه و توزیع، مراکز عمومی و وسایل نقلیه عمومی، ترمینال‌ها و اماکن بین راهی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

میرجهانیان ادامه داد: به صورت میانگین در این طرح، حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ اکیپ فعالیت خواهند داشت و در شهر اصفهان نیز به صورت روزانه حداقل شاهد فعالیت ۱۰ اکیپ خواهیم بود؛ ساعات فعالیت اکیپ‌های مذکور تقسیم‌بندی شده است و بازدیدها به صورت صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای مشترک با سایر ارگان‌ها با بیان اینکه طرح‌های خاص نظارتی برای اقلام خاص مانند گز و عسل نیز در دستور کار است، گفت: در این زمینه در صورتی که تخلفاتی وجود داشته باشد، برخوردها و پیگیری‌های قانونی انجام می‌شود و در صورت لزوم، نمونه‌برداری از موادغذایی و افزودنی‌ها انجام خواهد شد.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان اصفهان با اشاره به بررسی شرایط محیطی در بازرسی‌های انجام شده اضافه کرد: در طرح بازرسی اولیه انجام شده از پانزدهم دی تا پانزدهم بهمن، در سطح استان حدود ۷ هزار بازدید انجام شد که از این تعداد، ۲۲۰ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۹۱ مورد پلمب انجام شد، همچنین ۲۸۴ مورد بازرسی مشترک با سایر ارگان‌ها صورت گرفت و حدود ۴۰ تن موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف شد.

میرجهانیان با اشاره به انجام ۲۷۱ مورد نمونه‌برداری غذایی و بالغ بر ۷ هزار مورد سنجش پرتابل افزود: همچنین طی این مدت به ۵۰ مورد شکایت رسیدگی شده است و شهروندان می‌توانند در صورت داشتن شکایت، موارد را با سامانه تلفنی ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 735149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.