روز جهانی فرهنگ، صلح، گفتگو و فیلم مسلمانان

روز جهانی فرهنگ، صلح، گفتگو و فیلم مسلمانان در ۱۱ مارس برگزار می‌شود. این جشن یک مراسم ویژه است که برای برجسته کردن زیبایی فرهنگ مسلمانان تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی فرهنگ، صلح، گفتگو و فیلم به دنبال ارائه بینشی برای درک بهتر اسلام از طریق فرهنگ و گفتگو است. هدف این رویداد ایجاد پل‌های تفاهم بین ادیان و کمک به نمایش دقیق فرهنگ مسلمانان است.

تاریخچه روز جهانی فرهنگ مسلمانان گفتگو و فیلم صلح

اسلام یکی از قدیمی‌ترین ادیان جهان است که ریشه‌های آن را می‌توان تا قرن هفتم جست‌وجو کرد. فرهنگ مسلمانان در سراسر جهان به شدت تحت تأثیر ارزش‌های عربی، هندی، فارسی، ترکی و اندونزیایی است.

روز جهانی فرهنگ، صلح، گفتگو و فیلم مسلمانان در سال ۲۰۱۰ توسط نویسنده و تهیه‌کننده‌ای به نام جاوید محمد ایجاد شد. در ۱۱ مارس ۲۰۱۰، او این روز را جشنی ویژه برای اطلاع‌رسانی، اشتراک‌گذاری و بحث درباره فرهنگ مسلمانان اعلام کرد. جاوید امیدوار بود که از هنر، فرهنگ و فیلم برای ایجاد پیوند و گشودن درهای گفتگو استفاده کند به این امید که به مردم بتوانند فرهنگ مسلمانان را درک کنند.

در سراسر جهان، بیش از یک میلیارد مسلمان بدون در نظر گرفتن سن، نژاد و فرهنگ از دین اسلام پیروی می‌کنند.

اهمیت روز جهانی فرهنگ، صلح، گفتگو و فیلم مسلمانان

این روز بسیار مهم است زیرا فرصتی برای نمایش پیشینه‌های فرهنگی بسیاری از جوامع مسلمان در سراسر جهان است و به عنوان یادآوری ارزش مدارا، احترام و تفاهم بین افراد با ریشه‌ها و مذاهب مختلف عمل می‌کند. در دنیای امروزی که وجه اسلام و آموزه‌های آن از سوی افراد و سازمان‌های مشخص به طور وارونه نشان داده می‌شود، این روز به ایجاد پل‌ها و تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز با ارج نهادن به فرهنگ مسلمانان و تشویق گفتگو کمک می‌کند.

روز جهانی فرهنگ، صلح، گفتگو و فیلم مسلمانان

کد خبر 735145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.