چهارشنبه‌سوری نیامده، ۹ گلستانی را مصدوم کرد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:‌ براساس آمار تجمیعی تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه، بیستم اسفند، ۹ نفر از شهروندان این استان بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت و مجروحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، محمدجواد مقسمی اظهار کرد: از مجموع این افراد یک نفر زن و سایرین مرد هستند که دچار آسیب‌دیدگی از نوع سوختگی با مواد محترقه شدند.

وی یادآور شد: تمام این آسیب‌دیدگی‌ها به صورت سطحی و درمان سرپایی بود که سه مورد آسیب از ناحیه چشم، دو مورد از ناحیه پا و چهار مورد دیگر از ناحیه دست صورت اتفاق افتاده بود.

مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: کاهش چشمگیر حوادث چهارشنبه سوری سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، نشان‌دهنده اثرگذاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده در مورد خطرات این شب است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ گلستان گفت: در این دوره‌های آموزشی، مباحثی نظیر خطرات مواد محترقه، پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، نحوه مقابله با آتش‌سوزی، همچنین اقدامات درمانی اولیه در زمان بروز حادثه به نوجوانان و جوانان آموزش داده شد.

وی ضمن تاکید جدی به رعایت نکات ایمنی، برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه‌سوری آخر سال بیان کرد: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خون‌سردی و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش، مصدوم را هرچه سریع‌تر به مرکز درمانی منتقل کنید یا در صورت شدید بودن مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

کد خبر 735137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.