صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه از مرز ۳ میلیارد دلار گذشت

گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از صادرات سه میلیارد و ۳۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری سه میلیارد و ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۵۹۰ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در ۱۱ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن رشد ۵ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف عنوان کرد.

رشد وزنی و ارزشی واردات کالا از گمرکات استان کرمانشاه

عباس‌زاده با اشاره به آمار ۱۱ ماهه واردات گمرکات استان، عنوان کرد: در ۱۱ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۰ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۸ دلار کالا به وزن ۸۸۴۶ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد و از حیث وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیشتر کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی‌اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری و قطعات کوره القایی عنوان کرد.

کد خبر 735104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.