آماده‌باش ۱۷۰ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث چهارشنبه‌سوری در سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از آماده‌باش ۱۷۰ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث چهارشنبه‌سوری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، آزاد طهماسبی از آماده‌باش ایستگاه‌های هشت‌گانه سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج، در روزهای پایان سال (چهارشنبه‌سوری و شب عید) خبر داد و اظهار کرد: استقرار خودرو و موتورسیکلت با تجهیزات کپسول اطفای حریق در میدان‌های اصلی شهر از برنامه‌ریزی‌های این سازمان است.

وی افزود: بر اساس تجربه چهارشنبه پایانی سال توأم با خطرات احتمالی است، در همین راستا طرح‌ها و برنامه‌های کارآمد با محوریت فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی در دست اقدام است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: بر اساس راهبرد سازمان آتش‌نشانی، خودروهای آتش‌نشانی از بیست‌وسوم تا بیست‌وهشتم اسفند سال جاری در میدان انقلاب، میدان آزادی و سه‌راه ادب مستقر می‌شوند.

طهماسبی اضافه کرد: ۱۷۰ نفر کارکنان آتش‌نشانی شامل عملیاتی و اداری در آماده‌باش هستند و مرخصی همه کارکنان لغو شده است.

وی از برگزاری مانورهای داخلی به‌منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در شب چهارشنبه سوری و ایام آخر سال خبر داد و گفت: ۱۴۲ نیروی عملیاتی شامل ۴۵ نیروی حاضر در شیفت و هفت مسئول در هر شیفت و ۲۸ نیروی اداری فعالیت خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: ۹۰ آتش‌نشان نیز در منزل آماده‌باش خواهند بود و به محض نیاز باید در محل کار حاضر شوند.

طهماسبی ادامه داد: در مجموع ۲۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات آتش‌نشانی در قالب شیفت‌های سه‌گانه تعریف شده فعالیت خواهند کرد.

وی از شهروندان خواست با احترام به حقوق شهروندی و پرهیز از انجام رفتارهای پرخطر، چهارشنبه‌سوری ماندگاری را در آخرین روزهای سال رقم بزنند و با خودداری از رفتارهای پرخطر امکان لذت همه شهروندان را از آئین‌های سنتی این شب فراهم کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل یا خطر آتش‌سوزی بلافاصله مراتب را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند، اضافه کرد: در چهارشنبه‌سوری و نوروز سال گذشته حادثه‌ای که منجر به اعزام نیروهای آتش‌نشانی شود نداشته‌ایم.

کد خبر 735073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.