تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آن‌ها

کارشناسان تنیس روی میز معتقدند به دلیل حاضر بودن ملی‌پوشانمان در فرانسه کمبودی در مسابقات جهانی احساس نشد، اما اگر مسئولان پیش از مسابقات می‌توانستند اردوی تدارکاتی برای آن‌ها در نظر بگیرند شاید نتیجه بهتری را به‌دست می‌آوردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در رقابت‌های تنیس روی میز مردان قهرمانی جهان که به میزبانی بوسان کره جنوبی برگزار شد، تیم ملی کشورمان با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امیرحسین هدایی وارد این رقابت‌ها شد. تیم ایران با قبول شکست در مرحله یک‌هشتم پایانی مسابقات تیمی قهرمانی جهان به کار خود در بوسان کره جنوبی پایان داد.

تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آنان

بازیکنان با آمادگی کامل راهی مسابقات شدند

داریوش ضرغام‌پور، کارشناس تنیس روی میز درباره عملکرد ملی‌پوشان کشورمان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: عملکرد ملی‌پوشان خوب بود زیرا هر سه در لیگ فرانسه شاغل هستند، تمریناتشان را انجام می‌دهند و با آمادگی کامل راهی این مسابقات شدند. در نهایت به تیم دوم جهان یعنی آلمان در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک نتیجه را واگذار کردند.

وی می‌افزاید: سه نفر اعزامی برترین‌های ایران هستند و ترکیب تیم ملی را فقط باید این سه نفر کامل می‌کردند، ترکیب ایرادی نداشت و ورزشکاران ما با همه توان بازی کردند؛ آلمان تیم نایب‌قهرمان جهان است و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد، عملکرد تیم ما مقابل آلمان هم بد نبود، اما نتوانستند پیروز میدان شوند. تیم ملی کشورمان برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه پیدا کرده است.

کارشناس تنیس روی میز بیان می‌کند: هر تیمی نقاط ضعف و قوت دارد، اما موفق نبودن در حفظ امتیازهای آخر را از نقاط ضعف تیم دیدم؛ باید روی تمرکز ملی‌پوشان کار شود تا در پوئن‌های حساس بتوانند موفق باشند، آن‌ها از لحاظ سرعت و تکنیک بسیار خوب بودند.

وی تصریح می‌کند: در مرحله گروهی تیم ملی کشورمان موفق شد تیم مصر که قهرمان آفریقا است را مغلوب خود کنند، نتیجه را مقابل پرتغال با یک اختلاف کم واگذار کردند و موفق شدند به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند.

ضرغام‌پور خاطرنشان می‌کند: به دلیل حاضر بودن ملی‌پوشانمان در فرانسه کمبودی در مسابقات جهانی احساس نشد، اما اگر مسئولان پیش از مسابقات می‌توانستند اردوی تدارکاتی برای آن‌ها در نظر بگیرند، شاید نتیجه بهتری را به‌دست می‌آوردیم.

تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آنان

اگر در گروه ۷ بودیم شرایط بهتری داشتیم

پیمان حسنی، کارشناس تنیس روی میز در رابطه با سطح مسابقات رقابت‌های تنیس روی میز مردان قهرمانی جهان که به میزبانی بوسان کره جنوبی برگزار شد به خبرنگار ایمنا می‌گوید: فرایند آمادگی ملی‌پوشان از مسابقات آسیایی آغاز شد، آن‌ها پس از مسابقات آسیایی در لیگ فرانسه حاضر بودند و در نهایت به مسابقات قهرمانی جهان بوسان رسیدند و با توجه به مسابقاتی که انجام دادند آمادگی خوبی داشتند.

وی می‌افزاید: بازیکنان خوب بازی کردند، مسابقاتی را به افرادی واگذار کردند که رنکینگ بالاتری نسبت به آنها داشتند و در تمام مسابقات به‌جز آلمان با اختلاف کم نتیجه را واگذار کردند.

کارشناس تنیس روی میز عنوان می‌کند: بازیکنان ما مقداری در بخش تاکتیکی ضعیف بودند و اگر در این بحث پینگ‌پنگ‌بازان می‌توانستند مقابل بازیکنان مختلف بهتر عمل کنند، می‌توانستند آلمان را هم مغلوب خود کنند.

وی تشریح می‌کند: با توجه به اینکه قرعه‌کشی مسابقات بر اساس سیدبندی مسابقات تیمی جهان بود، ما در گروه هشت قرار داشتیم و می‌توان گفت نسبت به گروه‌های دیگر از شرایط بهتری برخوردار بودیم، البته گروه هفت به دلیل حضور نداشتن نفر اول برزیل در این مسابقات ضعیف‌تر بود و اگر در آن گروه حضور داشتیم، شاید شانس بهتری برای اول یا دوم شدن در گروه خود داشتیم.

حسنی بیان می‌کند: سطح داوری‌ها خوب بود و مشکلی در داوری وجود نداشت. با توجه به بودجه‌ای که فدراسیون تنیس روی میز دارد، نمی‌تواند اردوهای زیادی را تدارک ببیند تا بازیکنانمان در مسابقات مختلف شرکت کنند و با افزایش رنکینگ جایگاه بهتری برای قرعه‌کشی مسابقات داشته باشد.

به گزارش ایمنا، کارشناسان تنیس روی میز کشورمان معتقدند که عملکرد ملی‌پوشان این رشته پیشرفت خوبی نسبت به گذشته داشته است و در مسابقات عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارند. اگر نقاط ضعفی که درون آن‌ها وجود دارد، رفع شود، در آینده عملکرد بهتری را نسبت به اکنون شاهد خواهیم بود.

کد خبر 735023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.