۱۱۷ درصد از تعهد اشتغال کردستان در سال جاری محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در سال جاری تعهد استان برای ایجاد اشتغال ۲۱ هزار و ۷۱۵ فرصت شغلی بود که تا نوزدهم اسفند ۲۵ هزار و ۱۹۱ شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید و این رقم تحقق ۱۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری شامگاه امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: اهتمام ویژه دولت مردمی تلاش برای ایجاد اشتغال است و بنای اصلی نیز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گذاشته شده است.

وی افزود: در استان کردستان در رویداد ویژه اشتغال که با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی استان برگزار شد، امکان ملاقات چهره به چهره کارفرمایان و کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی فراهم شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان درباره آمار تفکیکی اشتغال ایجاد شده در شهرستان‌های استان گفت: یک هزار و ۸۱۶ شغل در دیواندره، دو هزار و ۴۲۹ شغل در بانه، سه هزار و ۱۶۶ شغل در قروه، دو هزار و ۷۹۱ شغل در سقز، دو هزار و ۸۵۴ شغل در دهگلان، یک هزار و ۸۲۱ شغل در بیجار، پنج‌هزار و ۱۷۳ شغل در سنندج، هزار و ۷۸۰ شغل در کامیاران، دو هزار و ۳۹۶ شغل در مریوان و هزار و ۳۰ شغل در سروآباد در سال جاری ایجاد شده است.

پیشکاری به اشتغال ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال یک هزار ۳۱۰ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های استان معرفی و از این رقم یک هزار و ۶۵ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال آن پرداخت شد.

وی اضافه کرد: از یک هزار و ۸۱۴ پرونده تسهیلات مشاغل خانگی در استان، یک هزار و ۴۸۵ مورد آن به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، تعداد پرونده‌های تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده در بانه را ۱۵۵ مورد با ۸۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال اعتبار، بیجار ۲۳۰ مورد با ۷۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال، دیواندره ۱۱۸ مورد با ۷۱ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال، دهگلان ۷۶ پرونده با ۶۴ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال اعتبار اعلام کرد.

پیشکاری خاطرنشان کرد: همچنین در سروآباد به ۵۵ پرونده ۴۲ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال، سقز ۱۵۱ پرونده با ۱۲۱ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال اعتبار، سنندج ۲۵۱ پرونده با ۲۶۷ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال، قروه ۱۴۹ پرونده با ۸۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، کامیاران ۱۷۸ پرونده با ۹۲ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال و مریوان ۱۲۲ پرونده با ۱۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال خانگی پرداخت شده است.

کد خبر 734967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.