۳۵۰۰ شناسه یکتا در استان زنجان صادر شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر لزوم تسریع در روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ شناسه یکتا در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محمدرضا نادری امروز _یکشنبه نوزدهم اسفند_ در نشست هم‌اندیشی پیرامون تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا با موضوع تسریع در روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: این شناسه برای هر شخص یا شرکت به‌صورت یکتا تعریف می‌شود و به‌عنوان یک نشانی مالیاتی الکترونیکی برای ثبت اطلاعات مالیاتی و انجام امور مربوط به مالیات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در استان در بحث صدور شناسه یکتا گفت: باید در زمان باقی مانده ایام پایانی سال با همکاری اتاق اصناف و بسیج اصناف و بازاریان، بتوان تعداد تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا را در زنجان و سایر شهرستان‌ها با یک جهش مناسب، افزایش داده و به نقطه مطلوب رساند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر لزوم تسریع در روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ شناسه یکتا در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس رتبه‌بندی استان‌ها در صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی تا ۱۸ اسفند ماه، استان زنجان در رتبه ۹ قرار دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به برخی از مزایای صدور شناسه یکتا اشاره کرد و گفت: با داشتن یک شناسه یکتا برای هر حافظه مالیاتی، اطلاعات مالیاتی به‌صورت دقیق و بدون اشتباه در سیستم ثبت و سازمان امور مالیاتی از این شناسه برای نظارت دقیق‌تر بر پرداخت مالیات‌ها و کنترل تراکنش‌های مالیاتی استفاده می‌کند.

نادری به دیگر مزایای صدور شناسه یکتای مالیاتی اشاره کرد و گفت: شناسه یکتا حافظه مالیاتی به افراد و شرکت‌ها امکان ارتباط الکترونیکی با سازمان امور مالیاتی و سامانه مؤدیان را فراهم کرده و به سادگی اطلاعات مالیاتی را ارسال و دریافت می‌کند.

در ادامه نیز محمد امیرخانی، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان زنجان نیز عنوان کرد، تمهیدات لازم با همت و همکاری بسیج اصناف و اتحادیه‌های صنفی زنجان و سایر شهرستان‌های استان در حال شکل‌گیری است تا روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در سطح استان به بهترین نحو ممکن و سرعت مناسب تسریع شود.

کد خبر 734965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.