رویدادهای فرهنگی شهرداری یزد برای گردشگران و مسافران نوروزی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از اجرای ۱۰۶ عنوان برنامه در ایام نوروز و متناسب با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برنامه‌های نوروزی به صورت ویژه در بلوار بسیج در چند مسیر گردشگری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مصطفی زارع‌زاده ظهر امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در نشست با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی، گردشگری و تفریحی متعددی امسال برای اولین بار اجرا می‌شود اظهار کرد: در مجموع ۱۰۶ عنوان برنامه برای این ایام تدارک دیده شده است که اکثراً در زمان شب اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گفت: از پراکنده‌کاری در برنامه‌ها جلوگیری شده و فعالیت‌ها به سمت کارهای جمعی سوق داشته است، محوریت برنامه‌های نیز در بلوار بسیج بوده تا از یکی از ترافیک انسانی و خودرویی در بافت تاریخی جلوگیری شود.

وی افزود: ایجاد مسیرهای گردشگری با این نگاه است که مسیرهای متعدد دیگری نیز معرفی شود و به همین دلیل ۶ الی ۷ مسیر گردشگری به صورت کتابچه در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و برای یک روز گردشگر برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی شده است.

زارع‌زاده تشریح کرد: در بلوار بسیج محله لرد آسیاب، مجموعه کاملی از مسجد، حسینیه، آب‌انبار در کنار هم وجود دارد، همچنین چندین محله دیگر اطراف آن شناسایی و مرمت شد برنامه‌های متعددی امسال در آنها برگزار شود.

وی گفت: برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

معاون شهردار با اشاره به برپایی زیباترین سفره هفت‌سین در روز ۲۵ اسفند گفت: این برنامه در محل کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود و تاکنون ۵۴ خانواده اعلام امادگی کردند و سفره هفت‌سین خود را در آنجا پهن و فضای شهری مناسبی را ایجاد خواهند کرد.

زارع‌زاده تاکید کرد: آنچه به صورت ویژه در دستور کار رویدادهای فرهنگی قرار دارد برپایی نماز جماعت است، لذا که این امر در محل مسجد لرد آسیاب هر روز برگزار خواهد شد و سفره افطاری ساده را نیز برپا خواهیم کرد.

وی با اتمام نماز جماعت، ضرب زورخانه‌ای اجرای و سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری که توسط بیش از ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی فراهم می‌شود رویدادها اجرا خواهد شد.

زارع‌زاده از اجرای مجدد برنامه موزه زنده در یزد خبر داد و تصریح کرد: معرفی مفاخر، هنرمندان قدیمی یزد، اجرای مکتب‌خانه‌های قدیمی یزد، زندگی روزمره یزدی‌ها، کودک روزنامه‌فروش، اجرای بازی‌های قدیمی، خشت‌زنی خانوادگی از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: موزه زنده در واقع اجرای شغل‌های قدیمی در یزد است که با همکاری بیش از ۱۷۴ هنرمند این برنامه فرهنگی به صورت زنده در ایام نوروز ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ثبت یکی از سفره‌های افطاری در شهر یزد ادامه داد: برپایی سفره افطار ساده با همکاری میراث‌فرهنگی و خیرین برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: در این ایام ۱۱۴ شیفت کاری برای بافت گردی و گردشگری تدارک دیده شده است که مباحث گردشگری را برای مردم یزد و گردشگران توضیح می‌دهند.

اجرای ۶۰ ابربازی در ایام نوروز

زارع‌زاده همچنین به اجرای ۶۰ ابر بازی و بازی‌های خانوادگی خبر داد و گفت: این برنامه مفرح و پرمخاطب در نوروز ۱۴۰۳ در محل حیاط مدرسه ملاصدرا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ۸ پارک بزرگ در سطح شهر سایر فعالیت‌ها، بازی‌های ورزشی، سرود و تئاتر اجرا خواهند کرد.

تلوزیون‌های شهری آموزش شهروندی می‌دهند

زارع‌زاده با تأکید بر آموزش مباحث شهروندی تصریح کرد: محتواهای آموزشی متعددی تاکنون تولید شده است اما مردم به خوبی مشاهده نکرده‌اند، بنابراین قرار است در این زمینه تعدادی تلویزیون شهری استقرار یابد و مباحث شهروندی ارائه شود.

کد خبر 734946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.