رونق مسکن ملی کهگیلویه و بویراحمد در گرو همکاری بانک‌ها

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رونق بخشیدن به ساخت و ساز مسکن ملی در استان به همکاری بانک‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، احسان عسکری عصر امروز _یکشنبه، بیستم اسفند_ در جلسه نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد که به بررسی عملکرد بانک‌ها در این حوزه اختصاص داشت، اظهار کرد: استان در دو حوزه مسکن و اشتغال نیازمند تحول بوده و در این خصوص به شکل گسترده‌تر و جامع به این دو موضوع می‌پردازیم.

وی هماهنگی بیشتر دستگاه‌های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت‌های خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و همکاری جدی سیستم بانکی در این دو حوزه را مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: خواسته دولت توجه جدی به مسکن و اشتغال است و تمهیدات لازم در این رابطه به‌کار گرفته شده‌است.

معاون اقتصادی استانداری با بیان اینکه ارزیابی‌ها در حوزه مسکن به طور مستمر انجام و عملکرد بانک‌ها دائم کنترل و رصد می‌شود چرا که مسکن موتور محرکه حوزه اشتغال است، گفت: اگر ساخت و ساز مسکن رونق بگیرد چرخ تولید و اشتغال پایدار به حرکت درمی‌آید، پس می‌طلبد برای تغییر و تحول در حوزه مسکن همه باید پای کار باشیم.

وی با اشاره به اینکه سه هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی و برای دریافت تسهیلات انعقاد قرارداد صورت گرفته است، تصریح کرد: بالغ بر سه هزار واحد دیگر به بانک‌ها برای انعقاد قرارداد اعلام شده‌است.

عسکری با اشاره به اینکه بیشتر متقاضیان مسکن در مرکز استان است، خاطرنشان کرد: مشکل زمین در مرکز استان در حال پیگیری است لذا از شبکه بانکی انتظار می‌رود در سایر مناطقی که مشکلی در تأمین زمین نداریم نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن سریع‌تر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مسکن از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم و از اولویت‌ها است، افزود: از برنامه دولت برای ساخت مسکن در استان عقب نیستیم اما نیازمند مساعدت بانک‌ها برای به نتیجه رساندن این طرح هستیم.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص اختلاف در ارزیابی میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن میان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان، گفت: فرصت مجدد برای ارزیابی میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن داده می‌شود و اگر مورد قبول بانک نبود از استان‌های همجوار برای ارزیابی به خدمت خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن نکته حائز اهمیت اطمینان از بازگشت پول است، تصریح کرد: در همه بانک‌ها موارد مربوط به طرح نهضت ملی مسکن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و مواردی که دارای گره اساسی هستند را به تهران ارجاع می‌دهیم تا حل و فصل شود.

کد خبر 734930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.