هر کیلومتر قطارشهری ۵۰ میلیون دلار هزینه‌ دارد

شهردار مشهد گفت: در ۲۸ اسفند سال جاری شاهد تست گرم فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد خواهیم بود تا در تابستان سال آینده مسافرگیری آن را آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در آئین بهره‌برداری از دسترسی دوم ایستگاه مترو «الندشت» گفت: یکی از نکات مهمی که در شهرها مطرح است و باید به آن توجه شود بحث حمل و نقل عمومی به ویژه حوزه مترو است.

وی افزود: توجه ویژه‌ای در شورای ششم مشهد به بحث مترو شده است و حمایت‌های ویژه‌ای در سطح استانی و ملی و همچنین از سوی قرارگاه خاتم از آن صورت گرفته است. مسلماً اگر به قطار شهری توجه نشود در اینده معضلات زیادی به وجود خواهد آورد.

شهردار مشهد گفت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم یکی از ایستگاه‌های مهم خط ۲ متروی مشهد که ۱۴.۵ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۳ ایستگاه است، دسترسی دوم ایستگاه دوازدهم آن یعنی ایستگاه الندشت امروز به وسعت ۷۰۰۰ متر مربع بهره برداری رسید.

قلندرشریف با اشاره به اینکه بحث پدافندغیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برای مسیرهای ضروری که نیاز است مسافران به سرعت تخلیه شوند، ۳ پله اضطراری در نظر گرفته شده که این ۳ پله نیز در این آئین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: مجموع این پروژه‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. همچنین روز ٢٨ اسفندماه نیز شاهد تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری از میدان شهدا تا باب‌الجواد و پایانه مسافربری به طول ۶ کیلومتر خواهیم بود.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: قطارشهری پروژه هزینه‌بری است و هر کیلومتر آن ۵۰ میلیون دلار یا ۲,۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. این ۶ کیلومتر نیز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان دارای هزینه است که کار آن انجام می‌شود تا انشاالله بتوانیم در تابستان سال آینده مسافرگیری کنیم و با حضور رئیس جمهور به بهرداری برسد.

قلندرشریف بیان کرد: حفاری خط ۳ قطارشهری از قاسم آباد مشهد با همکاری قرارگاه خاتم آغاز شده است. حفاری هر کیلومتر قطارشهری با TBM حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. همت تمام مدیران کلان کشور، استان و شهر این است تا این پروژه‌ها با سرعت بیشتر به سرانجام برسد.

کد خبر 734916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.