پروژه‌های زودبازه در حوزه ترافیکی شهری ارومیه اجرایی شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: رفع معضلات ترافیکی موضوعی علمی و تخصصی بوده و نباید سلیقه‌ای اقدام کرد و بر این مبنا باید ابتدا شاخص‌های اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در سطح شهر تعیین و احداث پروژه‌های عمرانی با برنامه‌ریزی در راستای رفع گره‌های اصلی ترافیکی در دستور کار مدیریت شهری قرار داده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمد خلیل‌پور در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه در واکنش به ارسال لایحه احداث زیرگذر در محل پل میثم و با اشاره به لزوم اجرای پروژه‌های زودبازده در رفع گره‌های ترافیکی اظهار کرد: مباحث رفع معضلات ترافیکی موضوعی علمی و تخصصی بوده و نباید سلیقه‌ای اقدام کرد و بر این مبنا باید ابتدا شاخص‌های اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در سطح شهر تعیین و احداث پروژه‌های عمرانی با برنامه‌ریزی در راستای رفع گره‌های اصلی ترافیکی در دستور کار مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد شهری و کشور درخواست می‌کنم که مدیریت شهری در ارتباط با هزینه‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی را سرلوحه تصمیم گیری‌های خود قرار داده و از پراکندگی توسعه پروژه‌های خرد و غیرضروری در سطح مناطق شهرداری جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در مدیریت شهری عملاً پروژه‌هایی در دستور کار قرار بگیرند که با توجه به اولویت آنها در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، ترافیکی و موارد دیگر دارای اثرپذیری بیشتری باشند.

خلیل‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به لزوم پرداخت پاداش پایان سال برای رانندگان استیجاری ادامه داد: با توجه به اینکه رانندگان استیجاری همانند دیگر همکاران شهرداری ۱۲ ماه در مجموعه زحمت می‌کشند، شهرداری پرداخت مبلغی را به عنوان عیدی و یا پاداش پایان سال را از محل ردیف بودجه رفاهی در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان کرد: شهرداری تمهیدات لازم را همانند سنوات گذشته مبنی بر پرداخت مبلغی به عنوان پاداش پایان سال برای همه کارگران و کارمندان و همچنین ترمیم عیدی برای کارمندان شهرداری اهتمام ویژه داشته باشد.

خلیل‌پور با انتقاد از کسر اضافه کاری برخی از همکاران شهرداری توسط مدیران اظهار کرد: با توجه به وضعیت بد اقتصادی و معیشت سخت همکاران مجموعه مدیریت شهری، مدیران در کسر ساعت اضافه کاری همکاران که نوعی ترمیم بر پایه حقوق همکاران محسوب می‌شود اجتناب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با بیان اینکه بیشترین استفاده کننده از اتوبوس‌های شهری قشر کم برخوردار بوده که باید افزایش نرخ کرایه معقول و با در نظر گرفتن شهروندان و اتوبوس داران باشد، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری در تخصیص اتوبوس‌های شهری در تمامی مناطق شهری عادلانه عمل کند چرا که برخی اتوبوس‌های شهری به ویژه در مناطق کم برخوردار از سطح کیفی پایین برخوردار بوده و شهروندان استقبال چندانی برای استفاده ندارند.

کد خبر 734892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.