عزت ایران حاصل فداکاری شهدا است

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) گفت: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که اگر شهدا و خانواده آن‌ها نبودند، ملت ایران این عزتی که امروز دارد را نداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سردار اصغر عرب پور امروز- یکشنبه بیستم اسفند_ در یادواره ۱۷۱ شهید شهرستان چادگان و گرامیداشت روز حماسه و ایثار چادگان اظهار کرد: همیشه افتخارات ما به شهدا است، افتخار می‌کنیم که نام و عکس شهدای ما زینت بخش منزل و کوچه و خیابان و شهر و کشور ما است.

وی افزود: در مورد شهید صحبت‌های زیادی شده است و مشهور شده که شهدا شمع تاریخ هستند؛ همانطور که شمع با سوختن خود محیط اطرافش را روشن می‌کند شهدای ما به جامعه نورانیت داده‌اند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) تاکید کرد: برخی، شهدا را به مانند قلب تاریخ می‌دانند و همانطور که قلب خون را به اعضای بدن می‌رساند؛ شهدا هم با خون خود باعث زنده ماندن و ایستادگی جامعه اسلامی هستند

سردار عرب پور اضافه کرد: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که اگر شهدا و خانواده آن‌ها نبودند، ملت ایران عزتی را که امروز دارد، نداشت.

وی خاطرنشان کرد: دنیا بسیج شده بودند و صدام را تجهیز کرده بودند که چنان پیراهن ذلتی به ملت ایران بپوشاند تا مانع گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در دنیا شوند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) گفت: همین حمله‌های دشمن در سال‌های جنگ به شهرها و مناطق مسکونی نشان دهنده هدف آن‌ها بود و امروز که ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ملت ایران می‌گذرد ما انواع حیله‌ها و نیرنگ‌ها، جنگ‌های نیابتی و فتنه‎‌ها را از دشمن دیده‌ایم.

سردار عرب پور اظهار کرد: از همان ابتدا ترور شخصیت‌هایی نظیر شهید مطهری و شهید بهشتی را شاهد بودیم؛ بعضاً کسانی که این ترورها را انجام می‌دادند شخصیت‌ها را نمی‌شناختند و فقط دستور این کار را گرفته بودند.

وی افزود: اقدامات دشمنان در طول این سال‌ها کم نبوده و ۱۷ هزار نفر از مردم ما را فقط منافقین ترور کردند، تجهیزات و هواپیماهای ما را به غارت بردند، خرمن‌های مردم را آتش زدند و اقوام و اقلیت‌های کشور را علیه حکومت مرکزی تحریک کردند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) در ادامه بیان کرد: این دشمنان جمهوری اسلامی بودند که استان‌های مرزی را تحریک می‌کردند و بعد از آن هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و از رژیم بعثی حمایت کردند.

سردار اصغر عرب پور گفت: بعد از انقلاب اسلامی اولین کسانی که دستشان از این آب و خاک کوتاه شد صهیونیستی‌ها بودند و سایر کشورها هم از این رژیم غاصب حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ و تا امروز فتنه‌های گوناگون در ایران ایجاد کردند و کشورمان را تحریم کردند چون نمی‌خواستند ایران به انرژی هسته‌ای دست یابد، در حالی که بارها ثابت شد که انرژی هسته‌ای ایران انحرافی نداشته است.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) ادامه داد: دشمنان اسلام تا به حال چندین هزار نفر از کودکان و جوانان، زنان و مردم مظلوم در فلسطین به شهادت رساندند و قبل از آن هم شاهد جنایات آن‌ها در افغانستان، عراق و یمن بوده‌ایم که همه به حمایت رژیم صهیونیستی بوده است.

سردار عرب پور اظهار کرد: دشمنان ما بارها علیه ما تبلیغ کرده‌اند که در ایران آزادی زنان، آزادی قلم و بیان وجود ندارد و اخیراً هم علیه انتخابات ما تبلیغ می‌کردند که یا شکست مواجه شد.

وی بیان کرد: انقلاب ما پیروزی یک حزب بر حزب دیگری نبود و طبقه خاصی انقلاب نکرده، یک رهبر شیعه علم را بلند کرد و تمامی مردم به او پیوستند و مراکز انقلاب مساجد و حسینیه‌ها هستند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) گفت: انقلاب اسلامی حاصل برخورد شیعه و کفر بود و این نقطه عطف شد؛ جریان کفر که بر غرب حاکمیت دارد تمام توان خود را به کار گرفتند که این انقلاب را نابود کنند.

سردار عرب پور افزود: علت این کار دشمن قطعاً جلوگیری از گسترش انقلاب بوده است و دشمن حتی تمام کارهایی که ممنوع بود مثل بمباران شهرها و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را انجام داد اما ملت ایران که برای دین خدا قیام کرده بود از یاری خدا هم برخوردار بود.

وی اضافه کرد: در این ۴۵ سال ملت ما یک قدم به پیش و دشمن عقب‌تر برود و امروزه دیگر کشور ما تنها نیست و تمام کشورها از مسلمانان حمایت می‌کنند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود تا فرهنگ مقاومت را به کشورهای دیگر بیاموزد؛ امروزه شاهد مقاومت مستضعفان جهان هم نبودیم و داعش موفق می‌شد که اسلام را منحرف کند و ذهنیت دنیا را نسبت به اسلام تغییر می‌داند.

متعهدترین افراد به میثاق الهی با امام عصر، شهدا هستند

علی درویشی نیز در این مراسم اظهار کرد: برای ما این مطلب واضح است که هیچ پناهی امن‌تر از پناه امام زمان (عج) نیست و هیچ سایه‌ای گسترده‌تر از سایه قرآن نیست که همه کائنات در سایه قرآن وجود یافتند و ولایت مطلقی که وجود دارد به اذن خدا از آن صاحب‌الزمان است.

وی افزود: متعهدترین افراد در حال حاضر به میثاق الهی با امام عصر (عج) شهدای عزیز ما هستند، آنان که از میان همه ظلمات مسیر نور را انتخاب کردند و توجه به نور ملکوت داشتند.

سرپرست فرمانداری چادگان خاطرنشان کرد: شهدا " یخرجونهم من النور الی اظلمات " بودند با نفس مسیحایی حضرت امام (ره) و خانواده‌های محترم آن‌ها هم در این حماسه‌ها شریک بوده و هستند.

درویشی بیان کرد: ارمغانی که شهدا به بشریت عطا کرده از مساوات و موازات به جای خود خواهی و جاذبه‌ای که از مقاومت در مسیر صراط مستقیم به ما نشان دادند که یاد خاطره آن‌ها و شهدای حماسه و ایثار شهرستان چادگان را گرامی می‌داریم.

وی اضافه کرد: انشاالله یاد شهدا تذکره‌ای برای ما باشد که به این ارمغان‌ها در برابر وسوسه‌های شیطانی و باطل که دچار فراموشی نشویم.

سرپرست فرمانداری چادگان گفت: باید یاد و خاطره شهدا در ذهن تمام افرادی که مسئولیتی دارند وجود داشته باشد.

درویشی افزود: از تمامی مردم شهرستان به خاطر حضور زمان شناسانه و آگاهانه خود در انتخابات کمال تشکر را دارم.

وی در ادامه بیان کرد: از خانواده محترم شهدا و ایثار گران، ناحیه مقاومت بسیج، بنیاد شهید، بخشداران و شهردار محترم، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، فرمانده محترم انتظامی شهرستان، هنرمندان و فنی و حرفه‌ای شهرستان به خاطر برگزاری یادواره شهدا را دارم.

به گزارش ایمنا، در حاشیه این مراسم دانش آموزان روستای مشهد کاوه سرودی در صف شهیدان چادگان اجرا کردند و در ادامه از خانواده شهدای شهرستان و هنرمندانی که عکسی از شهدا طراحی کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 734873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.