گسترش فضای سبز در اولویت برنامه‌های شهرداری اراک است

شهردار اراک گفت: احیا و گسترش فضای سبز در سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز_ یکشنبه بیستم بهمن_ در آئین درختکاری شهرداری اراک در منطقه گردشگری گردو اظهار کرد: توسعه فضاهای سبز شهری به‌عنوان تنفس گاه‌های اصلی شهر، همیشه از جمله اهداف شهرداری بوده است تا همپای توسعه شهرها، بخشی از توسعه شهر متأثر از ساختار و کارکرد فضاهای سبز باشد.

وی افزود: امروزه ارتقای کیفی زندگی شهروندان تا حد زیادی وابسته به توسعه فضاهای سبز شهری است و مهمترین اثرهای آن در شهرها، کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار است.

شهردار اراک اضافه کرد: احیا و گسترش فضای سبز در سطح شهر در دستور کار اصلی شهرداری قرار گرفته است.

محمودی تصریح کرد: آنچه در برنامه سالانه شهرداری در حوزه فضای سبز شهری برنامه‌ریزی می‌شود، احداث پارک‌ها، احیای مبلمان فضای سبز و توسعه بوستان‌ها و درختکاری است که تلاش می‌شود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز با شهرداری است، اما نگهداری و حفاظت از آن را باید مردم بر عهده بگیرند و بدانند برای هر متر سرانه فضای سبز چه هزینه هنگفتی شده و چقدر تلاش شده است.

شهردار اراک گفت: توسعه فضای سبز باید با همکاری و مشارکت مردم انجام شود و شهروندان را نه تنها در حفاظت بلکه در کاشت درختان نیز سهیم کنیم.

محمودی تاکید کرد: ایجاد فضای سبز در جامعه باید به نحوی فرهنگ‌سازی شود که بتوانیم در سایه رشد و نگهداری از منابع طبیعی به توسعه پایدار در شهر دست یابیم.

وی ادامه داد: اگر فضای سبز را توسعه ندهیم از شهر زیست پذیر دور می‌شویم و با آلودگی‌های مختلف روبرو خواهیم شد.

شهردار اراک با بیان اینکه توسعه فضای سبز در شهرها از ابتدایی‌ترین نیازهای ضروری شهرها محسوب می‌شود گفت: ایجاد و توسعه فضای سبز به‌عنوان بخشی از بافت شهری و بخشی از خدمات شهری، برای رفع نیازهای جامعه از لحاظ روانی و رفع نیازهای زیست‌محیطی استمرار خواهد یافت تا اثرهای روحی اقدامات شهرداری در ایجاد فضاهای سبز شهری برای شهروندان، زمینه آرامش، ارتباط و تعامل اجتماعی و همچنین تفریح، سرگرمی و نشاط آفرینی فراهم شود.

محمودی با اشاره به ساماندهی حمل‌ونقل و روان‌سازی ترافیک برای مقابله با آلودگی هوای اراک اظهار کرد: سال آینده برنامه‌های متعددی در شهرداری اراک در نظر گرفته شده است که امید می‌رود در قالب بودجه تبلور یابد و با نظارت شورای شهر به نتایج مطلوبی برسد.

گسترش فضای سبز در اولویت برنامه‌های شهرداری اراک است

کد خبر 734853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.