تمام پرستارهای متقاضی خدمت، در سراوان استخدام می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رفع مشکلات کمبود نیروی سراوان در اولویت جذب نیروی این دانشگاه است و به همین منظور تمام پرستاران و ماماهای بومی در سراوان استخدام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی در دیدار با نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رفع مشکلات کمبود نیروی سراوان در اولویت جذب نیروی این دانشگاه است و به همین منظور تمام پرستاران و ماماهای بومی در سراوان استخدام می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: دو سال قبل که برای نخستین مرتبه به بازدید از زیرساخت‌های نظام سلامت در سراوان رفتم، بیش از ۵۰ درصد مراکز خدمات جامع سلامت این منطقه فاقد پزشک بود اما امروز تمام مراکز دارای پزشک است.

وی با اشاره به مشکل اورژانس بیمارستان‌های سراوان در زمینه پزشک مقیم گفت: با پیگیری‌های فراوان، مشکل کمبود پزشک اورژانس در بیمارستان‌های ایرانمهر و رازی نیز مرتفع شد.

غزنوی همچنین با اشاره به موضوع مهم پرداخت به موقع مطالبات پرسنلی گفت: با توجه به شرایط خاص سراوان، برای به‌ روزرسانی مطالبات کارکنان تلاش کردیم و همچنان نیز از منابع در دسترس، این منطقه را ویژه در نظر می‌گیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با بیان اینکه پرواز هواپیمای بال ثابت بر فراز شهر زاهدان، امکانی مهم برای نجات جان بیمارانی بوده است که اعزامشان از لحاظ علمی و پزشکی ضروری است، تصریح کرد: اولویت ما امکان نشستن این پرواز در سراوان و خدمت به بیماران بدحال سراوان است و در این زمینه رایزنی لازم در حال انجام است.

وی همچنین در زمینه بیمارستان سوران نیز گفت: لازم است تا زیرساخت‌های مورد نیاز مانند انشعاب آب به این بیمارستان برسد و این بیمارستان نیز از لحاظ ساختمانی آماده بهره‌برداری است اما هر جا پای جان انسان‌ها در میان باشد فقط ساختمان و تجهیزات جوابگو نیست و الزاماتی دارد.

ملک افضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی هم ضمن قدردانی از همراهی و همکاری نظام سلامت اظهار کرد: تمام تلاش خود را تا آخرین روز نمایندگی‌ام برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت در منطقه سراوان بزرگ خواهم داشت.

وی از همکاری شایسته دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بهبود شایان توجه سطح دسترسی مردم به خدمات نظام سلامت در این منطقه قدردانی کرد.

کد خبر 734838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.