چگونگی محیط زیست در عصر ظهور را در یک کتاب بخوانید

از امیرالمومنین علی(ع) نقل شده: «اگر قائم ما قیام کند آسمان باران خود را فرو می‌ریزد و زمین نباتات خود را بیرون می‌دهد و کینه‌ها از دل بندگان خدا زایل می‌شود، حیوانات درنده و وحشی با حیوانات اهلی سازش می کنند».

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در کتاب «رفتار با محیط زیست بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» که اثر فرج الله میرعرب بوده و در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۷۷ صفحه تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید، به تشریح محیط زیست در عصر ظهور پرداخته شده است که در ادامه می‌خوانیم:

در عصر ظهور محیط زیست از خطرات و آفات مصون و از طرف دیگر عوامل آبادانی و شادابی آن فراهم خواهد شد. در پاره‌ای از روایات به گونه‌ای دقیق‌تر و مصداقی‌تر به آبادانی زمین اشاره شده و حتی آمده است که تمام ویرانه‌های زمین آباد می‌شود.

از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده: «اگر قائم ما قیام کند آسمان باران خود را فرو می‌ریزد و زمین نباتات خود را بیرون می‌دهد و کینه‌ها از دل بندگان خدا زایل می‌شود حیوانات درنده و وحشی با حیوانات اهلی سازش کرده، از یکدیگر رم نمی‌کنند تا جایی که زنی که می‌خواهد راه عراق و شام را بپیماید همه جا سبزه زار است به گونه که هرجا قدم بگذارد گیاهی روییده و او زینت‌های خود را بر سر دارد و کسی به آن طمع نمی‌کند نه درنده‌ای به او حمله می‌آورد و نه او از درندگان وحشت دارد».

معلوم می‌شود تمام مناطق خشک و کویری هم در عصر حکومت امام مهدی (عج) اصلاح می‌شوند و آب کافی به این نوع زمین‌ها که بین عراق و شام زیاد است، رسانده می‌شود یا تغییرات جدید به گونه‌ای اتفاق می‌افتد که باران کافی برای زمین‌ها می‌بارد و سرسبز می‌شود.

چگونگی محیط زیست در عصر ظهور را در یک کتاب بخوانید

توسعه کشاورزی از مهم‌ترین عوامل رشد جامعه است و نجات آن از فقر و فلاکت است از این رو هنگامی که امام مهدی (عج) ظهور می‌کنند، سیستم زراعی و کشاورزی به طور کامل دگرگون می‌شود و به بهترین و زیباترین شکل شکوفا می‌شود.

از رسول خدا (ص) نقل شده: «امت من در زمان ظهور آن گرامی طوری از نعمت‌های الهی برخوردار می‌شوند که انسان‌های خوب و بد دنیا چنان موقعیتی را هرگز ندیده‌اند، آسمان با سخاوت با کمال سخاوت باران خویش را فرو می‌ریزد و زمین گیاهان خود را می‌رویاند و همه جا سرسبز و خرم و آبادان خواهد شد». این بیان گویای پیشرفته فوق العاده کشاورزی است؛ توضیح روشن رشد بخش کشاورزی و رونق آن در کلام امام علی (ع) آمده است: «در عصر حضرت مهدی (عج) انسان یک مد پیمانه می‌کارد و هفتصد پیمانه برداشت می‌کند چنانکه خدای تعالی فرموده: مثل دانه‌ای است که هفت خوشه برآورد و در هر خوشه‌ای صد دانه باشد، خدا پاداش هرکه را که بخواهد چند برابر می‌کند».

نکته مهم‌تر این است که حضرتش به تمام جوانب محیط زیست توجه دارند. آن امام به علل و عوامل آلوده کننده محیط توجه ویژه دارد و به همین دلیل راه‌های فاضلاب به کوچه‌ها را می‌بندد و به هیچکس اجازه نمی‌دهد محیط زندگی عمومی را آلوده کند. شاید از عوامل مهم آبادانی و رشد گیاهان و شادابی محیط زیست همین مدیریت بهداشتی باشد. ابوبصیر از امام باقر (ع) نقل کرده: «قائم که به پا خیزد، خروجی فاضلاب و ناودان‌ها به راه‌ها را مسدود می‌کند و از ورود کثافت و آلودگی به محیط زیست جلوگیری می‌کند» همچنین نقل شده که «همه خروجی فاضلاب‌ها و ناودان‌ها به خیابان‌ها را می‌بندد».

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 734827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.