بررسی ۴۲۰۰ درخواست داروی تک‌نسخه‌ای در ۱۴۰۲

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال جاری ۴۲۰۰ مورد درخواست داروی تک‌نسخه‌ای توسط کارشناسان سازمان بررسی و اقدامات لازم انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، نازیلا یوسفی اظهار کرد: حدود ۴۲۰۰ مورد درخواست داروی تک‌نسخه‌ای که توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی قرار گرفته و به منظور بررسی بیشتر توسط متخصصین در جلسات کمیته ماده ۹ مطرح شده است که از این مجموع حدود دو هزار مورد مربوط به داروهای وارداتی و حدود ۲۲۰۰ مورد مربوط به داروهای تک‌نسخه‌ای تولید داخل (دارای پروانه صادراتی) است.

وی با اشاره به امکان ثبت درخواست داروی تک‌نسخه‌ای بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان غذا و دارو افزود: به‌منظور رفاه حال بیماران نیازمند به داروهای تک‌نسخه‌ای در سامانه متمرکز پاسخگویی الکترونیکی میز خدمت سازمان غذا و دارو «خدمت» به نشانی https://khedmat.fda.gov.ir قسمتی برای ثبت‌نام بیماران و ثبت نسخ دارویی این گروه از مراجعان در نظر گرفته شده است.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه نسخ و فرم مربوط به تأیید داروهای تک‌نسخه‌ای در محل میز خدمت دبیرخانه در سازمان غذا و دارو نیز دریافت می‌شود.

کد خبر 734795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.