هیچ مانعی برای تاسیس بانک از سوی اصناف وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۳۷ قانون نظام صنفی کشور، اصناف بدون هیچ مانعی می‌توانند درخواست خود برای تاسیس بانک را از بانک مرکزی مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _یکشنبه بیستم اسفند _ و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، به حذف ماده ۶ این طرح به شرح زیر رأی موافق دادند:

«ماده ۶- تبصره (۳) ماده (۳۷) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«تبصره ۳- اتاق اصناف ایران مجاز است بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور و با مشارکت اتاق‌های اصناف شهرستان برای تأسیس بانک اصناف اقدام نماید. اتاق‌های اصناف شهرستان نیز مجازند بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور برای تأسیس صندوق قرض‌الحسنه و یا شرکت تعاونی اعتبار اقدام نماید. منابع مورد نیاز برای تأسیس و یا افزایش سرمایه نهادهای فوق، حسب مورد پس از تصویب هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و یا هیأت رئیسه اتاق اصناف شهرستان مربوطه، از محل درآمدهای اتاق‌های مزبور تأمین می‌شود.»

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رأی نمایندگان مجلس به حذف ماده ۶ طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: چون اصناف به این موضوع حساسیت داشتند باید بگویم که امروز هیچ مانعی برای تأسیس بانک از سوی اصناف وجود ندارد و اگر اصناف بخواهند بانکی را تأسیس کنند، می‌توانند بر اساس ماده ۳۷ قانون نظام صنفی کشور درخواست تأسیس بانک را از بانک مرکزی مطرح کنند و هیچ ضرورتی هم به این اصلاحیه نبود و آنها می‌توانند بر اساس قانون موجود از بانک مرکزی درخواست تأسیس بانک کنند.

همچنین با تصمیم رئیس مجلس، ماده ۷ طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور جهت رسیدگی بیشتر و رفع ایرادات و ابهامات به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

کد خبر 734720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.