۹۵ درصد درآمد مالیاتی گنبدکاووس محقق شد

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان سهمیه اخذ مالیات از مودیان این شهرستان در سال‌جاری را چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و بیان داشت: تاکنون ۹۵ درصد این تعهد با دریافت از منابع مختلف مالیاتی مانند اشخاص «حقوقی، مشاغل صنفی و غیرصنفی، حقوق و مالیات بر ارزش افزوده» محقق شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امورمالیاتی استان گلستان، قربان حاجی‌مشهدی، اظهار کرد: در روزهای باقی مانده از سال، پنج درصد باقیمانده این سهمیه مالیاتی محقق شود.

وی افزود: سال‌جاری از محل چهار درصد برگشت عوارض مالیات بر ارزش افزوده، ۷۰۶ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاران شهرستان گنبدکاووس برحسب شاخص جمعیت وازیر شد که سهم شهرداری گنبدکاووس از این اعتبار ۳۰۷ میلیارد ریال، شهرداری اینچه‌برون پنج و شهرداری کُرند ۱۱ میلیارد ریال بوده و بقیه مبالغ تخصیصی سال‌جاری هم به حساب دهیاران واریز شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان از دریافت ۴۲ هزار و ۶۵۷ فقره اظهارنامه مالیاتی مربوط به عملکرد ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل صنفی و غیر صنفی، اشخاص حقوقی و مالیات برارزش افزوده در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع اظهارنامه‌های دریافتی ۹۰ درصد خوداظهاری بود که در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ توسط سازمان امور مالیاتی کشور قطعی سازی شده است.

به گفته وی، ۱۰ درصد اظهارنامه‌های دریافتی نیز باری بررسی و صحّت‌سنجی در سامانه امور مالیاتی کشور بارگذاری شده است.

حاجی‌مشهدی، سقف معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی مشمول مالیات را در سال جاری ۴۷۵ میلیون ریال درآمد در ماه اعلام کرد و با تاکید بر لزوم تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری توسط اشخاص گفت: واریز وجه به حساب تجاری، حساب متصل به دستگاه کارت‌خوان و درگاه الکترونیکی و نیز حساب‌های غیرتجاری مشکوک، درآمد تلقی شده و مشمول مالیات می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: طبق قانون، پایانه‌های فروشگاهی و ساماندهی مودیان برای همه اشخاص حقوقی و حقیقی (صاحبان مشاغل) که میزان فروش کالا و خدمات آنها تا شهریور ۱۴۰۲ بیشتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد یا مشاغلی مانند وکلا، پزشکان و زیرشاخه‌های آن، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات طلا و جواهرات به هر میزان که باشد، مشمول پرداخت مالیات هستند.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان ادامه داد: فروشندگان مواد معدنی و فرآوری آن از مورخه اول دی سال‌جاری ملزم به دریافت شناسه یکتا مالیاتی و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان هستند.

وی با اشاره به دستورالعمل بخشودگی جرایم مودیان مالیاتی به مناسبت دهه مبارک فجر هم گفت: اشخاص حقوقی که تا سقف ۲۰ میلیارد ریال و اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که تا سقف پنج میلیارد ریال جریمه مالیاتی دارند، در صورت تسویه اصل بدهی مالیاتی تا پایان سال‌جاری، مشمول بخشودگی جریمه می‌شوند.

کد خبر 734716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.