هر ۳ روز یک مدرسه در آذربایجان‌ شرقی افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ شرقی گفت: هر سه روز یک مدرسه در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرهاد فرهودی اظهار کرد: در سال جاری میانگین سرانه دانش‌آموزی با همکاری خیران و تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانمان در این اداره کل از میانگین متوسط کشوری افزایش یافته است.

وی افزود: میانگین سرانه دانش‌آموزی در استان به ۵.۶۱ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده است که این رقم در کشور ۵.۲۸ متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ با ۵۱۲ پروژه نیمه‌تمام در استان مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۲۷۲ پروژه از جمله ۹۷۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.

فرهودی ادامه داد: در سال جاری نیز ۱۱۷ پروژه از جمله ۴۰۰ کلاس با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان داده شده که ۳۰ درصد اعتبارات توسط خیران تأمین شده است.

وی اضافه کرد: به‌رغم چالش اعتباری که این اداره کل با آن مواجه است، هر سه روز یک مدرسه تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۹۵ پروژه تعمیراتی در سال جاری صورت گرفته است، تصریح کرد: ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به مدارس استان ارسال شده است؛ ما اعتقاد داریم تقویت هنرستان‌های استان به منزله کمک به کاهش مشکل اشتغال است که سال آینده تجهیزات افزایش پیدا می‌کند.

فرهودی با بیان اینکه ۳۱۹ مدرسه کانکسی در سال ۱۴۰۱ فعالیت می‌کرد، تاکید کرد: ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل و بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان وجود داشت که از این تعداد ۶۲ مدرسه احداث و تحویل دانش‌آموزان داده شده است که چهار مدرسه دیگر نیز مشکل حقوقی دارد و امیدواریم این مشکل به‌زودی حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه خیران به دلیل وجود پروانه ساخت در کلان‌شهر اقبالی به احداث مدرسه در این شهر را ندارد، ادامه داد: امیدوارم با همکاری شهرداری تبریز، فرآیند اداری برای اخذ پروانه کاهش پیدا کند.

کد خبر 734713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.