رکوردشکنی جدید عربستان با ساخت آسمان خراش ۲ کیلومتری ریاض

طراحی آسمان‌خراشی به ارتفاع ۲ کیلومتر در ریاض عربستان سعودی توسط یک استودیوی بریتانیایی آغاز شده است که در صورت تکمیل، بلندترین ساختمان جهان خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، استودیوی بریتانیایی «فاستر + شرکا» در حال طراحی یک آسمان‌خراش عظیم برای محلی در شمال پایتخت عربستان سعودی است که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهر قرار خواهد گرفت که در حال بازسازی است. این آسمان‌خراش پس از تکمیل بلندترین ساختمان جهان خواهد بود و ارتفاع آن بیش از دو برابر رکورددار کنونی یعنی برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متری در دبی امارات متحده عربی است. این آسمان‌خراش همچنین با پیشی گرفتن از برج ساعت سلطنتی ابرج‌البیت در مکه به ارتفاع ۶۰۰ متر به بلندترین ساختمان در عربستان تبدیل خواهد شد. این ساختمان همچنین در هنگام تکمیل بیش از چهار برابر بلندتر از برج میلاد تهران خواهد بود.

رکوردشکنی جدید عربستان؛ آسمان خراش ۲ کیلومتری ریاض

بلندترین آسمان‌خراش جهان در عربستان سعودی

عربستان سعودی در حال به‌کارگیری دومین تلاش برجسته خود برای ساخت بلندترین ساختمان جهان است. پیش از این، برج جده با ارتفاع هزار متر طراحی شده و در حال ساخت است. اولین تصاویر از این برج آینده‌نگر در سال ۲۰۱۱ منتشر و ساخت‌وساز آن در سال ۲۰۱۳ آغاز شد.

هم‌اکنون نیز با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، دومین برج بلند این کشور، این بار برای بنا شدن در ریاض، در حال طراحی شدن است. این برج که هنوز نامش فاش نشده، در شمال پایتخت پادشاهی و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آن قرار خواهد گرفت و در صورت تکمیل، بلندترین ساختمان جهان با ارتفاعی بیش از دو برابری رکورددار فعلی خواهد بود.

رکوردشکنی جدید عربستان؛ آسمان خراش ۲ کیلومتری ریاض

استودیوی طراح برج جدید همچنین در حال کار روی توسعه فرودگاه ریاض، فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان و دو فرودگاه دیگر در عربستان، همچنین تعدادی از پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند نئوم است. این استودیو در گذشته چهار ایستگاه راه‌آهن را در این کشور طراحی کرده است که در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد.

این استودیو ساخت‌وسازها در فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ را نیز آغاز کرده و در حال طراحی یک ترمینال فرودگاه خصوصی و برج کنترل برای استراحتگاهی مجلل در ساحل دریای سرخ است و در نظر دارد یک هتل و اولین مرکز حیات دریایی تجربی کاملاً همه‌جانبه را نیز در این استراحتگاه طراحی کند.

کد خبر 734707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.