تلف شدن یک قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده مله گاله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با اظهار تاسف از بروز یک حادثه از تلف شدن یک قلاده پلنگ در اثر اصابت خودرو در حاشیه منطقه حفاظت شده مله گاله شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، کامران اسلاملو امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ با تشریح حادثه یاد شده اظهار کرد: با توجه به گزارش واصله مبنی بر تلف شدن یک قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده مله گاله در نزدیکی چشمه خارنگون و در کنار جاده اصلی مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی افزود: آن‌ها با مشاهده کردن یک قلاده پلنگ یک ساله در نزدیک جاده آسفالت که تلف شده بود، لاشه پلنگ را به کلینیک دامپزشکی معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز اضافه کرد: در معاینات مشخص شد پلنگ بر اثر اصابت خودرو از ناحیه سر و شکستگی جمجمه تلف شده است.

اسلاملو ادامه داد: با توجه به حفاظت و گشت و پایش مستمر و حفاظت جوامع محلی و وجود طعمه پلنگ از جمله گراز و تشی، با جمعیت رو به رشدی در سال‌های اخیر شاهد بودیم که برخورد با خودرو یکی از تهدیدات گربه‌سانان در این منطقه است.

وی از هم‌استانی‌ها درخواست کرد احتیاط بیشتری در رانندگی در جاده‌هایی که از کنار مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌گذرد، انجام دهند تا شاهد تلفات گونه‌های ارزشمند حیات وحش نباشیم.

کد خبر 734703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.