مدیران ، اراضی لیست مولدسازی را تعیین تکلیف کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی در راستای تعیین تکلیف املاک خود در امر مولدسازی پیگیری ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در کارگروه استانی مولدسازی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به پیگیری مواردی که در کارگروه مولدسازی مطرح شده است با قید فوریت و با جدیت اقدام کنند.

وی افزود: ورود نکردن جدی مدیران استان به مواردی که در کارگروه مطرح شده، ممکن است منجر به این شود که مرکز خود به موضوع بپردازد و با توجه به قوانین و مقررات در امر مولدسازی نسبت به فروش ملک و اراضی اقدام کند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دانشگاه بیرجند به قید فوریت برای توافق با استانداری برای تعیین تکلیف زمین مربوطه ورود کند.

وی بیان کرد: در خصوص زمین آرین‌شهر که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است، مقرر شد با توجه به محدودیتی که در واگذاری این زمین وجود دارد، از آن در راستای طرح مسکن ملی استفاده شود.

عباس‌زاده تصریح کرد: در خصوص نهالستان بیرجند نیز جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید موضوع را در سطح ملی پیگیری کنند تا حقوقی از استان ضایع نشود.

مولدسازی ۱۰.۳ میلیاردی در خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این جلسه از فروش ۱۰.۳ میلیارد تومانی املاک مازاد دولتی در راستای اجرای طرح مولدسازی خبر داد و با بیان اینکه مولدسازی یک موضوع فرادستگاهی و فراقوه‌ای است، تصریح کرد: هر دستگاه باید برای اموالی که در کارگروه مطرح می‌شود، ورود جدی پیدا کند تا حقی از استان تضییع نشود و منابع حاصل از مولدسازی نیز به استان برگردد و برای پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌ها هزینه شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت (مدد) برای هوشمندسازی فرآیند مولدسازی افزود: تمام اقدامات مرتبط با مولدسازی از ابتدای دی از طریق این سامانه انجام می‌شود و بر اساس نامه وزیر اقتصاد، استانداران باید به‌منظور تبادل اطلاعات با سازمان خصوصی‌سازی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

ذاکریان از مدیران خواست اگر ملکی دارند که در سامانه ثبت نشده است، با قید فوریت نسبت به ثبت آن اقدام کنند، سپس ادامه داد: اگر ملکی توسط دولت یا گزارش‌های مردمی شناسایی شود، سند به نام اداره کل امور اقتصادی و دارایی تغییر نام پیدا خواهد کرد و در امر مولدسازی مطابق قوانین و مقررات به فروش خواهد رفت که در این صورت منابع حاصل از فروش به دستگاه ذی‌ربط تعلق نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت به این معناست که بتوانیم از اموال دولتی حداکثر استفاده را ببریم، گفت: تعداد کل اموال مازاد شناسایی شده در استان ۱۰۵ ملک بوده که برای ۱۰۴ ملک، مصوبه کارگروه مولدسازی استان دریافت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای ۶۵ ملک مجوز فروش دریافت شده است، اضافه کرد: برای ۳۹ ملک مازاد دولتی در حال اخذ مجوز فروش هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۹ ملک به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است، تصریح کرد: از مجموع فروش ۱۰.۳ میلیارد تومان درآمد مربوط به املاک فروش رفته، در سال جاری اخذ شده است.

کد خبر 734686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.