حجم سد زاینده‌رود به ۲۹۷ میلیون متر مکعب رسید

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۲۹۷ میلیون متر مکعب رسیده که برابر ۲۴ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا نوزدهم اسفند موجودی مخزن ۳۰ سد در کشور کاهش داشته است.

بیشترین کاهش حجم سد مربوط به «رودبال داراب» در استان فارس است که نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد کاهش یافته است، پس از «سد رودبال»، «سد دوستی» در خراسان رضوی با ۷۲ درصد کاهش، «سد نساء» در کرمان با ۶۰ درصد کاهش، «سد چاه نیمه‌ها» در استان سیستان و بلوچستان با ۵۹ درصد کاهش، «سد استقلال» در استان هرمزگان با ۵۵ درصد کاهش، «سد ساوه» در استان مرکزی با ۵۴ درصد کاهش، «سد تنگوئیه سیرجان» در استان کرمان و «سد مارون» در استان خوزستان با ۵۲ درصد کاهش، «سد سرنی» در استان هرمزگان با ۴۵ درصد کاهش، «سد نهرین» در استان خراسان جنوبی با ۴۲ درصد کاهش، «سد طرق» در خراسان رضوی و «سد کمال صالح» در استان مرکزی با ۴۰ درصد کاهش بیشترین کاهش حجم را در بین مهم‌ترین سدهای کشور داشته‌اند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش حجم مربوط به «وشمگیر، گلستان، بوستان» در گلستان است که نسبت به سال گذشته حجم آن ۷۷۱ درصد افزایش یافته است، مجموع ۱۳ سد دریاچه ارومیه اکنون ۸۰۸ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۴۸ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران چندان مناسب نیست و اکنون ۲۴۴ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۱۳ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته اختلافی نشان نمی‌دهد.

در خوزستان که پرآب‌ترین جلگه کشور است نیز «زنجیره کارون» بیش از هشت هزار و ۳۶۴ میلیون متر مکعب، «سد دز» هزار و ۴۹۲ میلیون متر مکعب، «سد کرخه» بیش از هزار و ۳۸۳ میلیون متر مکعب، «سد جره» ۱۱۳ و «سد مارون» ۴۶۷ میلیون متر مکعب آب دارد که در این بین بیشترین افزایش حجم مربوط به «سد کرخه» است که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۲۹۷ میلیون مترمکعب رسیده که برابر با ۲۴ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم سد زاینده‌رود به ۲۹۷ میلیون متر مکعب رسید

کد خبر 734669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.