ضرورت همگرایی دستگاه‌های استان خوزستان برای حمایت از آموزش و پرورش

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به همگرایی دستگاه‌ها در حمایت از آموزش و پرورش گفت: تحول‌آفرینی از مسیر شورای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های قانونی این شورا برای رفع چالش‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان یکی از اولویت‌های راهبردی حال حاضر آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عبدالله حبیبی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: تحول آفرینی از مسیر شورای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های قانونی این شورا برای رفع چالش‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان یکی از اولویت‌های راهبردی حال حاضر آموزش و پرورش است و در این مسیر به دنبال هم افزایی و همکاری با مجموعه استانداری و در رأس آن استاندار استان به عنوان شورای آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: تقویت مشارکت‌های مردمی، تأمین منابع مالی جدید و بسترسازی برای افزایش نقش آفرینی مردم و علی‌الخصوص والدین به عنوان مهمترین شریک راهبردی نظام تعلیم و تربیت از دیگر کارکردهای شورای آموزش و پرورش است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان عالی‌ترین نهاد تصمیم‌ساز در استان و شهرستان‌های استان نقش کلیدی و تأثیرگذاری در جلب و تقویت مشارکت‌های مردمی دارد و همچنین این شورا می‌تواند بسیاری از چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت مرتفع شود.

حبیبی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن شورای آموزش و پرورش هر منطقه جایگاه فرماندار آن منطقه است، خاطرنشان کرد: فرمانداران نقشی کلیدی و تعیین کننده در موفقیت شورای آموزش و پرورش در سطح منطقه ایفا می‌کنند و بر این اساس مدیران می‌بایست از طریق رویکرد تعاملی و هم افزایی از ظرفیت این جایگاه مهم شهرستانی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت پیگیری اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش، تصریح کرد: یکی از مواردی باید در فعالیت شورای آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد، پیگیری اجرای مصوبات این شورا است و بر این اساس لازم است پس از هماهنگی با استاندار استان به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش، یک کارگروه ویژه برای پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات تشکیل شود تا شاهد اثربخشی هرچه بیشتر این شورا باشیم.

کد خبر 734667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.