گفتمان‌سازی ۱۵۰ فراز قرآنی در طرح «مسطورا»

مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی استان قزوین گفت: در قالب طرح مسطورا و در طول سه سال ۱۵۰ فراز قرآن مورد تدبر و حفظ قرار خواهد گرفت تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین شامگاه _شنبه نوزدهم اسفند_ در مراسم سالگرد تأسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» قرار است ۳۰ فراز از قرآن را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم.

وی افزود: در این طرح در ماه رمضان هر روز یک فراز را یاد گرفته و اجرا می‌کنیم و با بیان فرازهای ۳۰ گانه و طرح مسابقه با مشارکت مردم اقدام خواهیم کرد، این طرح ۴ سطح دارد که ابتدا برقراری گفتمان و بیان این ۳۰ فراز برای مردم است و ۳۰ میلیون نفر این آیات را گوش می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات‌اسلامی استان قزوین ادامه داد: در گام بعدی مجریان طرح با مفاهیم قرآن آشنا شده و آن را تبیین می‌کنند تا برخی با این فرازها انس گرفته و آیات را در زندگی اجتماعی پیاده کنند.

پور آرین یادآور شد: این طرح ملی است و برش استانی دارد و ۱۷ میلیارد تومان جایزه هم برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده و در استان هر روز طرح پرسش می‌کنیم و شهروندان می‌توانند به سرشماره اعلام شده پیام دهند و پس از قرعه‌کشی جوایزی به برندگان اهدا می‌شود.

وی افزود: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین این فرازهای ۳۰ گانه طراحی شده و این ۳۰ فراز محتوای جهاد تبیین و طرحی سه ساله است، در تابستان و در سه سال باید ۱۵۰ فراز را یاد بگیریم و از آن بیاموزیم و از دست‌اندرکاران مساجد انتظار داریم کمک کنند این طرح را اجرا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در این طرح محصولات رسانه‌ای هم داریم، گفت: برای کودکان هم پیک نوروزی و برای نوجوانان یک کتاب و بزرگسالان و اهالی مساجد محتوای ویژه پیش‌بینی شده است.

پورآرین اضافه کرد: ۳۰ موشن‌گرافی برای نوجوانان و کودکان تولید شده و برای جامعه هنری هم محتوای تولیدی داریم و تلاش می‌کنیم این طرح بزرگ ملی را در راستای پیاده کردن ۳۰ فراز و تبدیل آیات قرآن کریم به آیات زندگی اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: این طرح با هدف ترویج گفتمان زندگی اجرا می‌شود و باید کاری کنیم مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری تبدیل شود و امیدواریم ۱۵۰ فراز قرآنی در سه سال به گفتمان قرآنی تبدیل شود، همچنین طرح «زندگی با آیه‌ها» در رمضان امسال شکل گرفته که همه ضلع‌های فرهنگی کشور پای کار اجرای آن آمده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه بر این است که در هر استان ۳۰ فراز قرآنی در ماه مبارک رمضان مورد حفظ عمومی قرار بگیرد و در مراسم‌های جزءخوانی صداوسیما، بیلبوردهای شهری و سایر برنامه‌ها این آیه‌ها مورد تأکید قرار گیرد.

پورآرین افزود: در مجموع در این طرح در طول سه سال ۱۵۰ فراز قرآن مورد دقت، تدبر و حفظ قرار خواهد گرفت تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان در جامعه شود، در ماه رمضان ۵۰ فراز که نگاه ما به زندگی و دنیا را تغییر می‌دهد را محور قرار می‌دهیم و همه محافل مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری جُنگواره‌های خانوادگی و تهیه پیک دانش‌آموزی ویژه این طرح در استان قزوین هم خبر داد و گفت: همچنین مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای برای این ۱۵۰ فراز همگی در تارنمایی به نشانی https://zendegibaayeha.com بارگذاری شده تا همیشه در دسترس علاقه‌مندان باشد.

کد خبر 734616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.