شهدا همچون درختان پرثمری هستند که ثمرشان همیشگی است

رئیس دانشگاه لرستان در آئین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و در آستانه فرا رسیدن روز شهدا، گفت: شهدا، درختان پُرثمری هستند که در جهان هستی، ثَمَرشان، همیشگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری، امروز _شنبه، نوزدهم اسفند_ اظهار کرد: ما در زمینه منابع طبیعی نیازمند تهیه و اجرای یک نقشه راه با مشارکت دانشکده منابع طبیعی و اداره کل منابع طبیعی استان برای دانشگاه لرستان هستیم.

وی تصریح کرد: نیاز است نقشه یا نقشه‌های قبلی نیز اصلاح شوند و به گونه‌ای طراحی صورت گیرد که با مشارکت دانشجویان، قطعات زمین در دانشگاه لرستان با نام یک شهید، متناسب با تقویت درختکاری و فضای سبز و منابع طبیعی، درخت‌کاری شود که البته در این زمینه تأکید بنده بر زمین‌های اطراف خوابگاه‌ها است که نیازمند کاشت نهال هستند.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی باید نقشه راه مدنظر را براساس کارهای کارشناسی شده و علمی و دخیل کردن ادارات منابع طبیعی، سازمان حفاظت محیط زیست انجام بدهند که علاوه بر دانشگاه لرستان برای سایر موارد هم استفاده شود.

نظری اظهار داشت: درخت از نگاه قرآن کریم فقط مفهوم مادی ندارد، بلکه مفهوم توحیدی معنوی هم دارد؛ برای مثال سخن پاک همچون درخت پرثمر است، بنابراین باید از نگاه قرآنی، درخت و درخت‌کاری را دید.

وی تشریح کرد: برای مثال مفهوم شجره طیبه از مفاهیم معنوی مدنظر قرآن است که درخت در آن وجود دارد؛ پس، درخت، یک کلمه طیبه است و نباید فقط از زاویه مادی به آن نگریست.

به گزارش ایمنا، در این آئین جمعی از برگزیدگان در زمینه فعالیت در حوزه منابع طبیعی، با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه لرستان تجلیل شدند.

کد خبر 734600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.