چندین طرح مددجویی در حوزه انرژی، مسکن و اشتغال در نایین افتتاح شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نایین گفت: ۲۰ پنل خورشیدی، ۳ طرح در حوزه اشتغال و ۷ مسکن محرومین در سطح شهرستان نایین افتتاح شد.

محمدجواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: ۲۰ طرح نیروگاه خورشیدی خانگی به صورت همزمان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نائین افتتاح شد و ۵۰ نیروگاه دیگر در دست اقدام است که امیدواریم نهایتاً تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: هزینه اجرای این ۲۰ طرح مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات جز ۴ تبصره ۱۸ که همان وام‌های کم‌درصد است پرداخت شده و مددجویان هیچ هزینه‌ای پرداخت نکردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین افزود: از همان ماه‌های ابتدایی، طرح پنل خورشیدی خانگی دارای بازدهی مطلوب و بهره‌برداری درآمدی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد وجود دارد.

چندین طرح مددجویی در حوزه انرژی، مسکن و اشتغال در نایین افتتاح شد

شفیعی با اشاره به ساخت مسکن محرومین تصریح کرد: ۷ مسکن محرومین برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نائین از حدود ۲۰ پروژه در دست اجرای حوزه مسکن در شهرستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: این منازل توسط خود مددجویان با کمک خیران و کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره‌) اعم از مبلغ ۱۵۰ میلیون بلاعوض و وام ۵۰ میلیون تومانی و تسهیلات مسکن روستایی ساخته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین با اشاره به موضوع اشتغال و خودکفایی مددجویان و تسهیلات مربوطه گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۵۰ فرصت شغلی در سطح شهرستان نائین توسط کمیته امداد ایجاد شده و امروز ۳ طرح کارگاه خیاطی و مشاغل تولیدی و توزیعی به عنوان نمونه که از طرح‌های کوچک زودبازده هستند با حضور مسئول اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

چندین طرح مددجویی در حوزه انرژی، مسکن و اشتغال در نایین افتتاح شد

شفیعی با بیان اینکه امیدواریم برکت این طرح‌ها به مددجویان و اقشار مختلف جامعه برسد، تاکید کرد: محوریت و اولویت و هدف‌گذاری کمیته امداد در اجرای طرح‌های اشتغال امسال با توجه به زیست بوم شهرستان نائین به صنایع دستی، مشاغل تولیدی و مشاغل کارگاهی مانند قالیبافی اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 734598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.