۲۲۰ زندانی جرائم غیر عمد خراسان شمالی آزاد شدند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد و محکومیت‌های مالی تا نیمه نخست اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنااز خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده امروز _ شنبه نوزدهم اسفند_ در ستاد دیه خراسان شمالی اظهار کرد: تا نیمه اول اسفند ۲۲۰ نفر آزاد شدند که از این تعداد ،۲۱۳ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده و جمعاً معادل ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به محکوم لهم و شکات بدهکار بودند.

وی افزود: این مددجویان با توجه به گذشت شکات از مبلغ ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و قبولی اعسار تعدادی از آنها از سوی قضات رسیدگی کننده در قبال مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین تأمین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از مسیر کمک‌های خیرین و نیکوکاران و حمایت‌های مالی ستاد دیه آزاد شدند؛ همچنین اعطا تسهیلات بانکی به میزان ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان و با لحاظ مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آورده خود مددجویان یا خانواده‌های آنان به این امر کمک کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: کمک به هم نوع آن هم در شرایط نامناسب معیشتی و مشکلات اقتصادی که بسیاری از افراد جامعه به نحوی از انحاء با آن موجه هستند، نوعی ایثار و از خودگذشتگی است.

براتی زاده در پایان گفت: مردم خراسان شمالی با تأمین کمک ۱۰ میلیارد تومانی برگ زرین پرافتخار دیگری را ثبت و به منصه بروز رساندند و ثابت کردند که از نیروی قوی اراده و ایمان ناشی از انگیزه‌های خیرخوهانه و خداچسندانه بهره مند هستند

کد خبر 734560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.