بلوار شهید کبیری قم زیرگذر می‌شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: ادامه بلوار شهید کبیری در محدوده شهر قائم، یک زیرگذر با ۲۵۰۰ متر طول احداث خواهد شد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: با توجه به ترافیک زیاد محدوده بلوار شهید کبیری و از بین رفتن دسترسی‌های محلی در شهر قائم، مدیریت شهری قم تصمیم به احداث زیرگذر شهید کبیری تا محدوده زیرگذر کریمه گرفت.

وی افزود: برای این پروژه توسط شرکت مشاور ۹ گزینه در نظر گرفته شده که جلسات متعددی برای بررسی این گزینه‌ها تشکیل شد و تاکید بر این بود که گزینه‌ای انتخاب شود که نیاز به تملک کمتر داشته باشد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به وجود یک مدرسه و همچنین چند واحد تجاری در بدنه طرح خاطرنشان کرد: تمام گزینه‌ها برای به حداقل رسیدن میزان تملک، بررسی شد.

نیک خلق احمدی عنوان کرد: در نهایت تصمیم بر احداث زیرگذر در راستای کبیری و یک تقاطع چراغ دار در سطح صفر در تقاطع خیابان قائم که دسترسی محلی را تأمین کند، گرفته شد.

وی گفت: عرشه زیر گذر به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر و مقطع عرضی زیرگذر ۲۲ متر که دارای سه لاین عبوری رفت و سه لاین برگشت است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: هر کدام از مقاطع کنار گذر ۱۰ متر است که شامل دو لاین عبوری و یک لاین پارک حاشیه‌ای است که در فاز نخست قسمتی از دیوار مدرسه باید عقب برود تا امکان احداث وجود داشته باشد.

نیک خلق احمدی تصریح کرد: افرادی که به سمت اتوبان حرکت می‌کنند از زیرگذر استفاده خواهند کرد و ترافیک این محدوده سبک خواهد شد. در عین حال برای ساکنین نیز امکان دسترسی محلی وجود خواهد داشت.

کد خبر 734534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 1
    اینو ول کنید بچسبید به مترو و منوریل
  • roohollah IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    نیازی به زیر گذر نبود یه مشورت از رانندگان تاکسی و اسنپی ها می گرفتید خیلی راحت تر بود این همه بودجه حیف و میل نمی شد ورودی و‌خروجی زیرگذر کریمه اگر گوشواری می زدند این افتضاح رخ نکس داد که زیرگذر بزنید بلوار حکیم هم باید ۴ تا گوشواره ای می خورد که بعدها معزل نشود
  • امیر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    خسته نباشید لطفاً یک فکری هم به حال ترافیک میدان سپاه بکنید
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    واقعاً الان زیر گذر تو این منطقه یک ضرورت محسوب میشه