اجرای ۲۲ برنامه برای زیباسازی سیما و منظر شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: با رویکرد زیباسازی سیما و منظر شهر، ۲۲ برنامه متنوع را در سه حوزه عمرانی، تأسیسات و بازپیرایی فضای سبز در آستانه نوروز اجرا می‌کنیم.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن سال نو با رویکرد زیباسازی سیما و منظر شهری و بهبود سطح کمی و کیفی فضای سبز، شهرداری قزوین با تشکیل ستاد نوروزی و حضور فعال همکاران ستادی، عملیاتی و نظارتی ۲۲ برنامه متنوع را در سه حوزه عمرانی، تأسیسات و بازپیرایی فضای سبز اجرا می‌کند.

وی افزود: تکمیل طرح باغ صخره‌ای و گل‌آرایی بوستان مشاهیر با هدف بازدید شهروندان و گردشگران، تسریع در تکمیل پروژه بازآفرینی بوستان دهخدا، ادامه مرحله دوم گل‌کاری فصلی با کیفیت f۱ و بازپیرایی مرحله اول گل‌کاری‌ها به همراه کاشت نهال و واکاری درختان در مجموعه‌های فضای سبز از جمله این برنامه‌ها است.

شهردار قزوین ادامه داد: مکان‌یابی اسکان موقت مسافران در پنج بوستان ملاخلیلا، مسافر، ملت، شهید بهشتی و رز، رسیدگی ویژه به بوستان‌های شهری با حذف زوائد بصری، ایمن‌سازی، رفع نواقص موجود و تنظیف از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از بهار به‌شمار می‌آید.

صباغی خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی آب‌نماهای شهری، موتورخانه‌ها و ایستگاه‌های چاه‌های آب‌خام، ارزیابی عملکرد سیستم‌های آبیاری و کنترل و تقویت روشنایی در میادین، بوستان‌ها و فضای سبز خطی، نوسازی شیرآلات آبخوری‌ها، تکمیل پروژه بازسازی پنج سرویس بهداشتی عمومی و رفع نقص از دیگر برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تجهیز سرویس‌های بهداشتی به شیرآلات و مواد شوینده، رنگ‌آمیزی مبلمان پارکی، پایه چراغ‌ها و تجهیزات پارکی، بازدید فنی و رفع نقص تمام بازیگاه‌ها و وسایل ورزشی، اتمام عملیات هرس فنی و فرم ۱۸ هزار اصله درخت و عرضه نهال رایگان میان شهروندان متقاضی از برنامه‌های دیگر ما در این حوزه به‌شمار می‌رود.

شهردار قزوین تاکید کرد: ارتقای سطح آراستگی بوستان‌ها با نظافت و پاک‌سازی بسترهای فضای سبز و معابر، واکاری و احیای باغچه‌ها، فضای سبز بوستان‌ها و فضای سبز خطی شهر، نگاه ویژه به بوستان‌های مسافرپذیر برای میزبانی و تکریم مسافران، نصب تابلوهای خوشامدگویی و تبریک سال نو، آماده‌باش نیروها در سه‌شنبه شب آخر سال و روز طبیعت نیز از دیگر برنامه‌های پایانی این مجموعه در قالب ستاد نوروزی است.

آغاز به کار نهضت خط‌کشی خیابان‌ها

صباغی از آغاز به کار نهضت شبانه خط‌کشی محوری خیابان‌ها و معابر با رعایت قوانین خط‌کشی خبر داد و گفت: به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳ نهضت شبانه خط‌کشی محوری خیابان‌ها و معابر با رعایت قوانین خط‌کشی به صورت منقطع و ممتد آغاز شده و در حال اجرا است.

وی افزود: نظم‌بخشی ترافیکی، فراهم آوردن محوری قابل رؤیت در معابر سطح شهر و تسهیل در عبور و مرور رانندگان با تأکید بر تأمین ایمنی تردد شهروندان و گردشگران نوروزی در آستانه فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ از اهداف اجرایی خط‌کشی محوری است.

شهردار قزوین اظهار کرد: عملیات خط‌کشی محوری به صورت شبانه در بلوارهای امام علی (ع) و شهید باهنر صورت پذیرفت و با توجه به اهمیت این اقدامات، روند انجام خط‌کشی محوری معابر در سطح شهر تداوم خواهد داشت و تمام معابر بر حسب نیاز و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده خط‌کشی خواهد شد.

کد خبر 734486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.