پروژه‌های عمرانی و زیرساختی خراسان جنوبی به نام شهدا مزین شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی این استان برای سال‌‎های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به نام و یاد شهدا مزین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _شنبه نوزدهم اسفند در ستاد اجرایی دومین کنگره دو هزار شهید استان اظهار کرد: دومین کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، از این‌رو با توجه به فرصت باقی‌مانده باید تلاش شود که کار سطحی نباشد، بلکه کامل، عمیق و پرمحتوا انجام شود.

وی ضمن تأکید بر آیه «عند ربهم یرزقون» که از زنده بودن شهدا و سعادت ابدی آنان حکایت دارد، افزود: شهدا به پاسداشت ما نیاز ندارند، بلکه این ما هستیم که به یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهدا شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند، تصریح کرد: مدیران باید در مسیر شهدا قدم بردارند و باید بدانیم که کار برای آن‌ها توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ما پشتیبانی از برگزاری مراسم شهداست، اما باید نگاه مدیران فراتر باشد و آن را کار معمولی، اداری و عادی نبینند، ادامه داد: اگر در مسئولیتی که داریم توفیقی در حوزه‌های مختلف برای خدمت به استان و مردم داریم، به خاطر توجه به شهداست.

قناعت با تأکید بر اینکه باید توجه شهدا را به خودمان جلب کنیم و برای برگزاری کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سنگ تمام بگذاریم، گفت: نبود شناخت مردم به ویژه نسل جوان از شهدای شاخص کشور و استان زنگ خطری است که وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی تأکید کرد: انتظار است برای معرفی و شناخت بهتر شهدا به نسل جوان و اقشار مختلف مردم به صورت جدی‌تر، عمیق‌تر و آگاهانه‌تر حرکت کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه خطاب به مدیران متذکر شد: اگر کاری به دست ما به سرانجام رسید، یعنی توفیق کار کردن برای شهدا را داشته‌ایم و اگر انجام نشد، بدانیم که توفیق نداشته‌ایم.

وی با اشاره به بعضی رخدادهای جهانی خاطرنشان کرد: طبق روایات، فتنه‌های آخرالزمانی بسیار سنگین و پیچیده و تشخیص درست آن‌ها سخت است، از این‌رو در چنین شرایط سختی باید ضمن توکل به خدا، به اهل بیت (ع) و شهدا متوسل شویم تا در فتنه‌های آخرالزمانی عاقبت بخیری خود را از دست ندهیم.

قناعت با بیان اینکه توجه به برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا یکی از ساده‌ترین روش‌های برای جلب توجه شهداست، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی با اصالت، دین‌دار و شهیدپرور است و برگزاری کنگره شهدا هم باید قوی باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم از کنگره پشتیبانی کنیم، از این رو باید توجه داشته باشیم به علت غنای کار، حالت خودجوش و مردمی خود را حفظ کند، بیان کرد: از تولید محتوای غنی و اثرگذار هم نباید غافل شد، از این‌رو باید در این زمینه کار جدی‌تر پیش برود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کمیته‌ها و کارگروه‌های کنگره دو هزار شهید استان فعال‌تر شوند و جلوتر از برنامه زمان‌بندی و فراتر از دستورالعمل‌های دبیرخانه کنگره شهدا حرکت و عمل کنند، گفت: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ هم باید به نام و یاد شهدا مزین شود.

قناعت گفت: منابع مالی مورد نیاز برای برگزاری کنگره دو هزار شهید استان باید از محل یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ایثار و شهادت تأمین شود.

کد خبر 734476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.