ایران اسلامی جزو ۵ کشور تولید راکتورهای فوق سنگین متانول قرار دارد

معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: بلوغی را در ماشین‌سازی اراک شاهد هستیم؛ یک روز به دنبال سفارش کاری برای این واحد بودیم، اما امروز این واحد با تولیدات خود، ایران را جزو پنج کشور تولید راکتورهای فوق سنگین متانول قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد موسوی پیش از ظهر امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در آئین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک اظهار کرد: ریل‌گذاری اصلی دولت سیزدهم به سمت بازارهای صادراتی است، امید می‌رود بتوانیم بازارهای صادراتی گسترده‌ای را در اختیار داشته باشیم و ماشین‌سازی هم به این عرصه ورود کند.

وی افزود: دولت سیزدهم رویداد بزرگی را رقم زده است، کار زمانی تحویل گرفته شد که ۶۵ هزار نفر در صف تراکتور بودند و تولید این محصول از ۲۳ هزار به ۳۲ هزار و سال جاری به ۳۵ هزار تراکتور افزایش یافته است.

معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت تصریح کرد: بلوغی را در ماشین‌سازی اراک شاهد هستیم، یک روز به دنبال سفارش کاری برای این واحد بودیم، اما امروز این واحد با تولیدات خود ایران را جزو پنج کشور تولید راکتورهای فوق سنگین متانول قرار داده است.

موسوی با بیان اینکه ۳۰ میلیون دلار سال جاری صادرات در بخش پشت خط تراکتور در کشور انجام شد، تصریح کرد: هُلدینگ‌های صادراتی باید از ظرفیت ماشین‌سازی اراک بازدید کنند و از توانمندی آن آگاه شوند و از امکانات داخلی استفاده کنند.

وی ادامه داد: امروز در شرکت ماشین‌سازی اراک شاهد تحقق شعار «ما می‌توانیم» هستیم، مسائل کارگری در دولت سیزدهم رفع شده و امروز شرکت هپکو در استان مرکزی از جایگاه خوبی برخوردار است.

معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اظهار کرد: ۷۰ درصد کار پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود و ۷۰۰ میلیون دلار در فاز ۱۴ پارس جنوبی قرارداد با ماشین‌سازی اراک منعقد شد.

موسوی با بیان اینکه هم اینک جمهوری اسلامی به عضویت در بریکیس رسیده و با اوراسیا تفاهم‌نامه امضا کرده است، گفت: اوراسیا سالانه ۳۵۰ میلیارد دلار واردات دارد و در فاصله دو هزار کیلومتری از این شهر هیچ صنعتی به اندازه ماشین‌سازی و هپکو دیده نمی‌شود و این یک فرصت طلایی است.

کد خبر 734474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.