برخورد با حرمت‌شکنی در ماه رمضان جدی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد جدی با روزه‌خواری در ملأعام و حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _شنبه نوزدهم اسفند _ در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، ضروری است دستگاه‌های اجرایی مربوطه با برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم زمینه رفاه حال عموم مردم و تأمین امنیت جانی، مالی و روانی آن‌ها را فراهم کنند تا امکان بهره‌مندی هرچه تمام تر مردم از ماه خدا میسر شود.

وی با هشدار نسبت به کسانی که در ماه رمضان اقدام به روزه‌خواری در ملأعام و حرمت‌شکنی این ماه مبارک می‌کنند، افزود: روزه از واجبات دین است، در این راستا روزه‌خواری نیز حرام است و در جامعه اسلامی جرم محسوب می‌شود.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قانون مجازات اسلامی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی اقدام به روزه‌خواری و تظاهر به عمل حرام می‌کنند، مجازاتی را در نظر گرفته است.

کریمی تاکید کرد: ضابطان دستگاه قضائی در ایام ماه مبارک رمضان با حضور فعال در معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندان در خصوص روزه‌خواری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، با رعایت ضوابط قانونی و شرعی و انجام مستندسازی‌های لازم به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: مأموران و یگان‌های انتظامی باید امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر همچون پارک‌های شرقی و غربی را برای حضور خانواده‌ها در زمان افطار و پس از آن تقویت کنند تا شهروندان روزه‌دار بتوانند با خیال آسوده و احساس امنیت کامل، فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.

کریمی گفت: به‌منظور تأمین اقلام اساسی مردم در ماه رمضان، سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن استان باید نظارت کاملی بر بازار به ویژه روی اقلام پرمصرف خانوارها داشته باشند تا کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم با قیمت مناسب عرضه شود.

وی ادامه داد: ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرودگاه کرمانشاه نیز ضمن رفاه حال مسافران با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، نسبت به ترویج فرهنگ روزه‌داری در فرودگاه و پایانه‌های حمل‌ونقل مسافر اقدام کنند.

دادستان کرمانشاه از شهرداری درخواست کرد که در فضاسازی‌های محیطی از محتوای آیات قرآنی، احادیث و متون زیبای مرتبط به ماه رحمت الهی در سطح شهر استفاده و نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی و مذهبی مربوط به آموزش قرآن، پاسخگویی به سوالات مربوط به ماه رمضان و تعالیم دینی را به‌ویژه در پارک‌ها و بوستان‌ها برپا کند.

کد خبر 734468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.