نارضایتی پاریسی‌ها از خانه‌نشینی اجباری در المپیک ۲۰۲۴

پاریسی‌ها تمهیدات در نظر گرفته شده برای المپیک ۲۰۲۴ را مانند قرنطینه دوران کرونا می‌دانند و از نظر آن‌ها سخت‌گیرانه است. بعضی از تصمیمات شامل دورکاری برای حفظ تعادل در حمل‌ونقل شهری است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پوسترهای دولتی به‌تازگی در ایستگاه‌های مترو نصب شده است که به پاریسی‌ها توصیه می‌کند در طول بازی‌های المپیک تابستانی از خانه کار کنند تا از شلوغی حمل‌ونقل عمومی جلوگیری کنند. مردم بر این باور هستند که این تصمیمات به معنی قرنطینه خانگی پاریسی‌ها به نفع گردشگران است. علاوه بر این، تلاش پاریس برای حذف افراد بی‌خانمان از مرکز شهر نیز از دید بسیاری اقدامی غیرانسانی است.

در حالی که پاریس برای المپیک و پارالمپیک آماده می‌شود، سیاستمداران و ستارگان ورزش تلاش می‌کنند تا حمایت عمومی را از بازی‌هایی تقویت کنند که به عنوان یک بازی «انقلابی» با نصف ردپای کربن معمولی و تعداد بسیار کم ساخت‌وساز برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری بیهوده زیرساختی شناخته می‌شود.

با وجود اینکه بسیاری از پاریسی‌ها با خرید بلیت‌های المپیک اشتیاق خود را در رابطه با این رویداد نشان داده‌اند، هنوز بسیاری از شهروندان پاریس تمایل دارند که هنگام برگزاری المپیک در شهر حضور نداشته باشند زیرا باور دارند که هرج و مرج در این دوران به اوج خود خواهد رسید و ترجیح می‌دهند که آپارتمان‌های خود را اجاره دهند.

نارضایتی پاریسی‌ها از خانه‌نشینی اجباری در المپیک ۲۰۲۴

مکرون المپیک ۲۰۲۴ را «غرور ملت» نامیده است، زیرا تاکنون ۳۰۰ هزار نفر برای ۴۵ هزار شغل داوطلبانه المپیک درخواست داده‌اند. پاریس این رویداد را به عنوان المپیکی «برای مردم» معرفی کرده است که ورزشکاران آماتور از عموم مردم برای اولین بار می‌توانند مسیر ماراتن المپیک را در شب بدوند. دو پروژه اصلی ساختمانی، دهکده المپیک و مرکز ورزش‌های آبی المپیک که هر دو به پایان رسیده، برای تقویت مناطق کم‌درآمد سن-سن-دنیس، در شمال این شهر در نظر گرفته شده است.

این اولین بار است که افتتاحیه المپیک در خارج از استادیوم برگزار می‌شود و به همین علت حریم هوایی پاریس با حضور بیش از ۴۵ هزار پلیس بسته خواهد شد. جرالد دارونین، وزیر فرانسه نیز این هفته به مجلس سنا گفت که امنیت بازی‌ها بزرگترین چالش لجستیکی و امنیتی است که این سازمان با آن روبه‌رو بوده است. قرار است پیش از برگزاری المپیک حدود یک میلیون بررسی و بازرسی ضد تروریسم در آینده انجام شود.

اکنون چالش پاک بودن آب سن برای برگزاری مسابقات شنا نیز مطرح شده است زیرا در قرن گذشته شنا در رود سن به دلیل سطوح خطرناک آلودگی ممنوع شده بود. اما فرانسوی‌ها اطمینان داده‌اند که یک عملیات پاک‌سازی جدی انجام شده است و مکرون قول داده است که خودش در آب شنا کند.

علاوه بر این، قیمت هتل‌ها در این دوران افزایش چشمگیری خواهد داشت به‌طوری‌که برای مثال هتلی که تابستان گذشته ۹۰ یورو (۷۷ پوند) هزینه داشته است، در طول المپیک ۱۳۶۳ یورو هزینه خواهد داشت و همین امر نیز نارضایتی گردشگران را به همراه داشته است.

نارضایتی پاریسی‌ها از خانه‌نشینی اجباری در المپیک ۲۰۲۴

کد خبر 734458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.