واریز ۳ امتیاز به‌ حساب سرخابی‌ها پیش از دربی

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با پیروزی پرسپولیس و استقلال و شکست سپاهان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل بیست‌وسوم روزهای پنجشنبه، هفدهم و جمعه، هجدهم اسفند با انجام هشت دیدار پیگیری شد و به‌جز تیم‌های پرسپولیس و استقلال که با پیروزی مقابل حریفان به استقبال دربی پایتخت رفتند، سپاهان در برابر پیکان شکست خورد و تراکتور و ذوب‌آهن هم مقابل حریفان متوقف شدند.

هوادار تهران ۲ - ذوب‌آهن اصفهان ۲

در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، تیم فوتبال هوادار تهران در ورزشگاه دستگردی از ساعت ۱۷:۲۰ روز پنجشنبه میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود و این بازی مهیج و پرموقعیت با تساوی پرگل دو بر دو به پایان رسید.

در نیمه اول ذوب‌آهن در دقیقه ۱۱ با ضربه سر سیدمحمد قریشی پیش افتاد. پس از این گل هوادار خیلی تلاش کرد که بازی را به تساوی بکشاند، اما بازنده به رختکن رفت‌. در نیمه دوم نیز در حالی که بازی متعادل دنبال می‌شد این ذوب‌آهن بود که گل دوم را توسط مجید علیاری در دقیقه ۶۲ زد.

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

هوادار دست از تلاش برنداشت و با اخراج کمال کامیابی‌نیا حملات این تیم بیشتر شد. ابتدا داریوش شجاعیان با یک سوپرگل اختلاف را به حداقل رساند و سپس بابک مرادی از روی نقطه پنالتی گل تساوی را زد تا امتیازات مسابقه تقسیم شود.

ملوان بندرانزلی ۱ - گل‌گهر سیرجان ۰

در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم ملوان بندرانزلی و گل‌گهر در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر یکدیگر قرار گرفتند که این جدال در پایان با پیروزی یک بر صفر ملوان مقابل گل‌گهر خاتمه پیدا کرد تا سپیدپوشان بندرانزلی سه امتیاز بسیار مهم را کسب کنند.

دو تیم در ۴۵ دقیقه نخست نمایشی پایاپای داشتند و بارها دروازه‌بان‌های یکدیگر را به چالش کشیدند، اما این دیدار که به سمت درگیری‌های فیزیکی رفته بود، در پایان نیمه نخست با نتیجه بدون گل خاتمه پیدا کرد.

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

در نیمه دوم شرایط مقداری متفاوت بود؛ معدود موقعیت‌های خلق شده توسط هافبک‌ها با دخالت مدافعان از انتقال توپ به فاز تهاجمی صورت نمی‌گرفت که این اتفاق عاملی بود تا دیدار از روند نمایشی خود فاصله بگیرد.

از آن در شرایطی که گل‌گهر برای تغییر در نتیجه فشار می‌آورد، ملوان موفق شد روی ضدحمله خلق شده توسط مهران احمدی و نفوذ محمد عمری صاحب یک موقعیت پنالتی شود که این پنالتی هم توسط سلیمانی وارد دروازه اخباری شد تا تک‌گل بازی توسط او به ثمر برسد.

با این نتیجه ملوان حالا با ۳۲ امتیاز و با سه بازی بیشتر نسبت به سپاهان در رده سوم جدول ایستاد و گل‌گهر با ۳۰ امتیاز به رده ششم جدول سقوط کرد.

صنعت‌نفت آبادان ۱ - نساجی مازندران ۱

دیدار حساس تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نساجی قائمشهر با نتیجه یک بر یک تساوی به پایان رسید و دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند، این در حالی است که سه امتیاز مهم خارج از خانه در دسترس نساجی قرار داشت، اما اشتباه علیرضا رضایی در دقایق پایانی مسابقه رویاهای آن‌ها را نقش بر آب کرد.

جریان مسابقه در طول نود دقیقه با برتری نسبی نساجی همراه بود و آن‌ها در نیمه اول روی اشتباه عرفان قهرمانی به گل رسیدند و در ادامه مسابقه هم چندین موقعیت خوب گلزنی از دست دادند تا اختلاف به دو گل نرسد، تلاش‌های صنعت‌نفت آبادان راه به جایی نبرد و در طول ۹۰ دقیقه نتوانستند دروازه نساجی را باز کنند.

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

در زمانی که بازیکنان و کادر فنی نساجی آماده گرفتن جشن پیروزی بودند، توپی که از میانه میدان به داخل محوطه نساجی ارسال شده بود و مزاحمتی هم روی دروازه‌بان نساجی نبود، علیرضا رضایی، گلر این تیم سعی داشت توپ را با سینه کنترل کند و وقت باقی‌مانده را به این شکل تلف کند، اما به شکلی عجیب توپ از بین پاهای او عبور کرد و به گل تساوی صنعت نفت آبادان تبدیل شد.

مس‌رفسنجان ۱ - تراکتور تبریز ۱

تیم‌های فوتبال صنعت‌مس رفسنجان و تراکتور تبریز در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران، روز جمعه، هجدهم اسفند از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه شهدای مس به‌مصاف یکدیگر رفتند و بازی با تساوی یک بر یک دو تیم و تقسیم امتیازات به پایان رسید.

دقیقه ۵۰ این بازی، ریکاردو آلوز بعد از گرفتن توپ، به زیبایی چرخید و با یک ضربه کات‌دار زیبا از پشت محوطه جریمه، دروازه مس رفسنجان را باز کرد. در ادامه دقیقه ۸۹ توپ به مرکز میدان ارسال شد و محمد اکبری نسب توپ را گرفت و سپس با یک ضربه زمینی روی واکنش ضعیف حسین پورحمیدی، دروازه تراکتور را باز کرد تا بازی مساوی شود.

سپاهان اصفهان ۲ - پیکان تهران ۳

دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و پیکان تهران از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶:۰۰ روز جمعه، هجدهم اسفند در ورزشگاه نقش‌جهان با قضاوت حسین زمانی برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری سه بر دو پیکان به پایان رسید.

شاگردان مورایس خیلی زود در دقیقه چهارم موفق شدند دروازه پیکان را باز کنند. در شرایطی که ناصری دروازه‌بان پیکان قصد داشت توپ را از محوطه جریمه دور کند، فرشاد احمدزاده به‌موقع خود را مقابل این ضربه قرار داد تا پس از برخورد به او توپ وارد دروازه پیکان شود.

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

در ادامه شاگردان عنایتی موفق شدند خیلی زود به بازی برگردند و گل تساوی را در دقیقه ۱۶ به ثمر رساندند. ضربه محمدحسین فلاح بعد از برخورد به پای سیاوش یزدانی تغییر جهت داد و در زاویه بسته از خط دروازه سپاهان عبور کرد.

کامبک پیکان در دقیقه ۴۵ و قبل از پایان نیمه اول کامل شد. باز هم نفوذ محمد حسین فلاح از جناح راست خط دفاعی سپاهان با یک شوت همراه شد و ضربه این بازیکن به شکل عجیبی با اشتباه پیام نیازمند تبدیل به گل دوم پیکان شد.

کار برای سپاهان در دقیقه ۵۰ سخت‌تر شد. برایان دابو بعد از خطا روی حامد پاکدل با سخت‌گیری توسط داور با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد. تنها چهار دقیقه بعد سپاهان به بازی برگشت و ارسال رامین رضائیان در محوطه جریمه با ضربه سر رضا اسدی همراه شد و یک‌بار دیگر اشتباه ناصری باعث شد تا گل دوم سپاهان به‌ثمر برسد.

این پایان کار نبود و پیکان موفق شد یک‌بار دیگر در دقیقه ۷۴ گل سوم را به ثمر برساند. اشتباه مدافعین سپاهان در آفسایدگیری باعث شد تا پاکدل در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و ضربه این بازیکن با واکنش نیازمند همراه شد و در برگشت علی قربانی موفق شد دروازه خالی سپاهان را باز کند.

در ادامه فشار حملات سپاهان برای جبران نتیجه حاصلی نداشت و این دیدار با برتری سه بر دو پیکان به پایان رسید و این تیم بعد از ۱۲ هفته در لیگ برتر فوتبال موفق شد به برتری دست پیدا کند. با این نتیجه تیم فوتبال سپاهان با ۳۱ امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت و در مقابل پیکان با ۱۷ امتیاز در رتبه سیزدهم ایستاد.

شمس‌آذر قزوین ۲ - آلومینیوم اراک ۱

تیم‌های فوتبال شمس‌آذر قزوین و آلومینیوم اراک در حالی هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر را برابر هم آغاز کرده بودند که نماینده قزوین هفته گذشته در برابر مس رفسنجان به تساوی صفر بر صفر برسد، اما آلومینیوم به علت شرایط بد جوی دیدارش با هوادار برگزار نشد.

تیم شمس‌آذر قزوین بعدازظهر جمعه با قضاوت علی‌اصغر مؤمنی و با کمک‌های محمدعلی پورمتقی، مرتضی سلمان‌نژاد و مهرداد خسروی به عنوان داور چهارم و با نظارت حسین خانبان در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان در برابر تیم آلومینیوم اراک صف‌آرایی کرد.

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

دیدار این دو تیم علی رغم حملات پیاپی تیم میزبان در نیمه نخست گلی در بر نداشت، اما با آغاز نیمه دوم و در دقیقه ۴۹ با برخورد توپ به دست مدافعان تیم میهمان، امیرمسعود سرآبادانی موفق شد نخستین گل این دیدار را درون دروازه احمد گوهری قرار دهد.

حملات ادامه‌دار تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین بعد از این گل همچنان ادامه داشت تا اینکه در پی ارسال از جناح راست روی دروازه آلومینیوم اراک، فراز امامعلی موفق شد گل دوم این دیدار را به ثمر برساند. در دقایق وقت اضافه این دیدار تیم آلومینیوم اراک موفق شد یک پنالتی به دست بیاورد که این پنالتی توسط لیموچی به گل تبدیل کرد.

پرسپولیس تهران ۴ - فولاد خوزستان ۲

تیم فوتبال پرسپولیس تهران از ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه، هجدهم اسفند در ادامه دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان رفت که این بازی به برتری ۴ بر ۲ پرسپولیس به پایان انجامید.

پرسپولیس که با گل به‌خودی بیرانوند و عبدالکریم حسن، در این بازی با نتایج یک بر صفر و سپس دو بر یک عقب افتاده بود، بازگشتی جذاب رقم زد و در فاصله پنج روز تا دیدار احتمالی با استقلال (اگر لغو نشود)، بردی روحیه‌بخش به دست آورد.

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

گل به‌خودی‌های علیرضا بیرانوند و عبدالکریم حسن در دقایق ۱۱ و ۴۱ سبب شد پرسپولیس کار سختی برای کسب سه امتیاز داشته باشد، اما گل‌های اوستون ارونوف در دقیقه ۳۵، عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۵۴، محمد حسین کنعانی‌زادگان در دقیقه ۶۶ (پنالتی) و مهدی ترابی در دقیقه ۷۴ سبب بازگشت پرسپولیس شد.

سرخ‌پوشان با ۳۹ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال، در رتبه دوم باقی ماندند و فرصت دارند تا در دربی به صدر جدول صعود کنند. فولاد هم با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد.

استقلال خوزستان ۰ - استقلال تهران ۱

تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و استقلال تهران از ساعت ۱۹:۴۵ روز جمعه، هجدهم اسفند در ورزشگاه غدیر اهواز و در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر به‌مصاف هم رفتند و استقلال با یک گل صاحب برتری شد.

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

ارسال خوب جلال‌الدین ماشاریپوف داخل محوطه شش قدم با ضربه سر بلانکو آن هم تحت یارگیری شدید بازیکنان استقلال خوزستان به گل تبدیل شد تا پس از مدت‌ها بلانکو برای استقلال گلزنی کند و آبی‌ها با پیروزی همچون پرسپولیس به استقبال دربی بروند.

جدول لیگ‌برتر فوتبال در پایان هفته ۱۹

واریز ۳ امتیاز به‌حساب سرخابی‌ها قبل از دربی

کد خبر 734418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.