رونمایی از «سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی» و معرفی «میز خدمات الکترونیک»

«سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی» بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان حضور رئیس جمهور در این سازمان به منظور برگزاری جلسه نظارت ستادی، رونمایی و سامانه «میز خدمات الکترونیک» این سازمان نیز معرفی و عملکرد آن تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز_ شنبه ۱۹ اسفند_ به منظور برگزاری نوزدهمین جلسه نظارت ستادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یافت.

در این جلسه سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد. این برنامه عملیاتی در واقع ایجاد یک زنجیره قابل از پیوند اسناد بالادستی، اهداف و سیاست‌های کلان، سند تحول دولت مردمی و نظایر آن و تبدیل آنها به برنامه عملیاتی به صورت عینی برای تمام رده‌های سازمانی است.

بر اساس توضیحات ارائه شده پایش این برنامه مهمتر و حساس‌تر از تدوین آن و در سه مرحله خوداظهاری، ارزیابی انطباقی و پایش میدانی صورت می‌گیرد. مهمترین موضوع پایش، وصل کردن و متصل نمودن تخصیص اعتبارات به میزان تحقق برنامه در زمان تعیین شده خود است.

موضوع بعدی استفاده از نتایج اجرا و پایش برنامه در ارزشیابی مدیران بنیاد است به نحوی که ۴۰ درصد نمره ارزیابی ایشان از برامه علمیاتی استخراج می‌شود. این برنامه از مهمترین نظامات تشویق و تنبیه و وصل کردن پرداخت‌های غیرمستمر مدیران به نتایج پایش و میزان تحقق آن است.

در این جلسه همچنین سامانه میز خدمات الکترونیک بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی تحت عنوان سامانه «ایثار من» معرفی و شکل فعالیت آن تشریح شد.

این سامانه که بر بستر فضای مجازی راه‌اندازی شده حدود ۱۵۰ خدمت ارائه می‌کند و ایثارگران خواهان خدمات می‌توانند کاملاً به شکل برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

تمام ایثارگران کشور بر روی این سامانه دارای پرونده الکترونیک هستند و می‌توانند اطلاعات و آخرین وضعیت ایثارگری خود را بر روی آن مشاهده کنند.

کد خبر 734415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.