برنامه‌های شهرداری تهران در ماه رمضان

معاون شهردار تهران با اشاره به در پیش بودن بهار قرآن گفت: امسال سوره ابراهیم محور پویش‌های قرآنی ما هست و شورای عالی قرآن با محوریت این سوره پویش‌های قرآنی خود را جلو می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، محمدامین توکلی‌زاده در نشست با اصحاب رسانه که با حضور سایر مدیران اجتماعی و فرهنگی امروز -شنبه نوزدهم اسفند_ برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ایام بهار قرآن، اظهار کرد: امیدوارم تقارن بهار قرآنی با بهار بتواند میمنت در بر داشته باشد و سال پربرکتی را در پیش داشته باشیم و موجبات خیرات و برکات برای ملت باشد.

وی افزود: امسال ما با برای ایران این ایام را سپری و تلاش کردیم هم آوا با آن بهار ایران و بهار قرآن را ادامه دهیم تا پویش ایام نوروز و رمضان با هم خوانش داشته و هم آوا باشد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: متولی مناسبت‌ها در مجموعه مدیریت شهری اداره کل فرهنگی است و برای هر مناسبتی یک مجموعه متولی می‌شود تا موضوعات را جلو ببرد. مجموعه نهادهای دینی متولی شدند تا متناسب با ایام رمضان و برنامه‌ها مدیریت کنند و پیش ببرند.

توکلی‌زاده اضافه کرد: مجموعه نوروز را هم دبیرخانه سازمان گردشگری که در حال شکل‌گیری است و مجموعه عباس‌آباد عهده‌دار هستند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های شهرداری تهران در چند بخش پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: قرارگاه تعلیم و تربیت که ذیل مجموعه نهادهای دینی است متولی اصلی است تا پویش‌ها، مسابقات و جشنواره‌های مختلفی را که در سطح مساجد تدارک دیده است جلو ببرد، هم‌چنین همکاران من موظف شدند تقویت جلسات خانگی قرآنی را مدنظر قرار دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: غبارروبی و آماده‌سازی مساجد یکی از مهم‌ترین موضوعات در نظر گرفته شده است. این امر در سال‌های گذشته نیز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان رخ می‌داده و امسال با قرین شدن نوروز و رمضان در واقع همت بیشتری به کار گرفته شده است تا مساجد آماده پذیرایی از شهروندان شوند.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: کرسی‌های تفسیر قرآن با مجموعه‌ای ذیل آقای قرائتی چند سالی است که دنبال می‌شود، امسال تعداد مساجد بیشتر شده و اوقاتش نیز متنوع شده است. کرسی‌های تفسیر قرآن در مساجد مستقر می‌شود و ما میزبان مفسران قرآنی هستیم.

وی تصریح کرد: مسابقه «سی روز سی درس» در همین راستا نظر گرفته شده است که در امور مساجد معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران دنبال می‌شود، از مجموعه‌های مختلف شهر از معاونت خدمات شهری که کنار هیئت‌های مذهبی، مساجد و مجالس بزرگ شهر تهران هستند. مجموعه حمل‌ونقل شهری که دسترسی به مراسم‌ها را فراهم می‌کنند و مجموعه‌های متنوع شهرداری که به خدمت می‌آیند تا مراسم باشکوه برگزار شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال برای عید فطر نیز ستاد ویژه‌ای شکل گرفته است، ادامه داد: مراسم ویژه‌ای برای عید نوروز و عید فطر شکل گرفته و ستادی تشکیل شده است، چند منطقه و چند مجموعه ما درگیر عید فطر هستند تا بتوانیم چند روز مراسم عیدانه و عید فطر را داشته باشیم.

توکلی‌زاده عنوان کرد: به‌دلیل تقارن نوروز و رمضان، حضور شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌ها بیشتر خواهد بود و مساجد و نمازخانه‌های پارک‌ها و بوستان‌ها برای میزبانی گردشگری و میزبانی مراسم‌های معنوی و نماز بازسازی شده‌اند.

وی گفت: مجموعه‌های نهادهای دینی، شورای عالی قرآن، ستاد جشنواره آرمان و اداره کل فرهنگی و مجموعه سازمان خدمات اجتماعی به صورت مفصل برنامه دارند و سازمان زیباسازی سازمان بهشت زهرا، سازمان بسیج و مجموعه‌های مختلف شهرداری در پویش بهار ایران و بهتر قرآن مشارکت دارند و فرصتی را در اختیارشان می‌گذاریم تا مجموعه‌های مختلف بتوانند برنامه‌هایشان را اجرا کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: امسال سوره ابراهیم محور پویش‌های قرآنی ما است و شورای عالی قرآن با محوریت سوره ابراهیم پویش‌های قرآنی خود را جلو می‌برد. تلاش کرده‌ایم متناسب با مخاطب نوجوان و استفاده از فضای مجازی و ابزار نوین بتوانیم در خدمت مخاطب نوجوان باشیم.

توکلی‌زاده گفت: در این دوره مدیریت شهری یکی از پدیده‌هایی که در حوزه فرهنگی اجتماعی رخ داد محرم شهر، دهکده‌های ورزشی و شهر شهدا است. برنامه‌های بزرگی از این دست متداول شده و پهنه‌های نوروزی، نوروزگاه ملل و نوروزگاه اقوام با استقبال‌خوبی مواجه شده است.

وی ادامه داد: رویداد شهر رمضان را در پارک لاله به همت ستاد جشنواره‌های آرمان برگزار خواهیم کرد و محور برنامه‌های رمضانی ما پارک لاله خواهد بود.

کد خبر 734385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.